Week 3 – 3 mrt t/m 9 mrt - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 3 – 3 mrt t/m 9 mrt - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 3 – 3 mrt t/m 9 mrt

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Maart 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: Zijn we verder gegaan met Intrapreneur in another perspective. Na de middag hebben we social culture class gehad met verschillende studenten uit allerlei landen. Bijv. China, America enz. Dit was erg interessant. Ik moest meteen een presentatie geven over hoe wij in Nederland verjaardagen vieren, met het daarbij horende “Lang zal ze leven.”

Deze dag duurde lang en hierna hebben we weinig ondernomen.

Dinsdag: Verder gegaan met Bahasa Indonesia en cultuur en oriëntatie. Het spreken gaat steeds beter. Alleen vergeet ik nog wel eens wat. Cultuur en oriëntatie was wel leuk omdat we een oude Indonesische film hadden gekeken.

Na de les zijn we naar Kuta geweest en daar hebben we gegeten en gewinkeld voor een surfshirt. Toen terug naar de campus en naar bed.

Woensdag: zijn we op tijd weggereden van het school campus op weg naar Mbm. Dit is een organisatie die zich inzet voor het milieu in Indonesië. Hier wordt bijv. organisch afval met de hand omgezet tot verkoopbare potgrond.

Na het bezoeken van deze stichting zijn we naar Orphanige Widya Asih gereden.
Hier hebben we de rest van de dag doorgebracht met de kinderen. Dit was erg leuk en leerzaam. Vooral hun verhalen hoe ze hier terecht zijn gekomen en hun dromen voor de toekomst. Ook ze ons Batik geleerd en een voorstelling gegeven. Hier moest ik naar voren komen om met een van de meiden te dansen.
Verder hebben we alles met de kinderen gedaan bijv. eten, afwas, wassen, spelen, huiswerk maken en slapen.

Hier kwam ik er trouwen ook weer achter dat ik in Indonesië zit. Want op de wc was dus geen papier, alleen een emmer en m’n linkerhand… Het douche met z’n alle vond ik minder erg, alleen moesten ze wel lachen om mijn wit kontje.

s’Avonds zijn we met z’n allen naar de pier gegaan en daar gerelaxt met een biertje. Dit was de
make-out point van Bali.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan(4.30) om naar Lovina beach te gaan. Hier zijn we met een boot dolfijnen gaan spotten. Dit was erg mooi om te zien, vooral met de zonsopkomst.

Daarna zijn we naar Omunity geweest. Dit was ingericht als een echte Balinees dorpje, en erg mooi. Zanzan (de eigenaar) was erg leerzaam en had veel te vertellen. Ik denk dat ik hier nog wel een keer terug kom voor een project ;)
Na dit bezoek zijn we nog naar de Gitgit waterval geweest. Hier hebben we gezien hoe White koffie gemaakt wordt van de Luwak. Natuurlijk heb ik ook de mooie waterval gezien. Ik heb er nog gedoucht.

Die avond zijn we ook nog naar Sky Garden geweest. Dit was echt super leuk!
Die avond rond 5 uur met de scooter naar huis en ut bed in.

Vrijdag: Hebben we mentor les gehad en na die les was ik nog kapot van de dag ervoor.
s’Avonds heb ik wel nog karate les gehad van Achi en Okta dit was leuk om te leren.

Zaterdag: Ben ik s’morgens op tijd opgestaan(5:00) om te gaan joggen met de meiden. Daarna naar Kuta om te surfen. Verder heb ik die dag gerelaxt en huiswerk gemaakt.

Zondag: zijn we om 8 uur opgehaald om te gaan raften op de Telaga Waja rivier. Dit was een geslaagde dag! Super veel lol gehad en mooie natuur gezien, het water hier was super helder.
Bijna op het einde hebben we nog een drop gehad van 4m, dit was het leukste stuk.

Toen we die dag thuis waren hebben we samen ontspannen en zijn we verdergegaan met ons huiswerk voor morgen.

  • 09 Maart 2014 - 17:10

    Hans En Marij:

    Jeetje Ruud, wat busse druk bezig dao. Waal geweldig. Ze make onnoch unne echte sportman van dich!! Vuul tied helse neet euver gluif ich, maar des mesjien waal hiel fijn.
    Toet dien volgende verslaag. En genietze.

  • 09 Maart 2014 - 18:16

    Marlous:

    Wederom leuk om te lezen. Maar karate in Indonesie? Geen Pencak?

  • 09 Maart 2014 - 19:14

    Peter En Gerdy, Stan:

    Nou Ruud de bis idd druk bezig de waeke vleege zoe um..
    We kieke weer oet nao dien vollegende belaefenisse!
    Geniet dervan!!

  • 09 Maart 2014 - 20:39

    Oma:

    Ruud wat weer leuk van jou , zo blij ven goed op de hoogte. groetjes opa oma, geniet er maar van.

  • 10 Maart 2014 - 13:04

    Ruud Custers:

    Danke allemoal!!

    En leuk det ge de verhalen leuk vindt.
    Ik stond der auk van te kieke det ik karate les kreeg in plaats van Pencak...

    -x-

  • 10 Maart 2014 - 13:05

    Ruud Custers:

    ohhh de foto's stoan der no beej ;)

  • 11 Maart 2014 - 09:28

    Marij En Wiel:

    Ha Ruud

    Wat un verhoale allemoal, hesse nog wal tied um wat op de schoel te doan.
    Volges os hesse ut ganse eiland al gezeen of neet?
    Geniet der maar van en hiel vuul plezeer.

    Marij en Wiel

  • 13 Maart 2014 - 07:02

    :

    Sjiek um te leaze watse allemoal duis doa, de zits in elke geval neet stil. Ik geaf dich veurluipig wel gen hand mier alse det neet erg vinds. Amuzeer dic! :)

  • 19 Maart 2014 - 20:39

    Riet:

    Ha die Ruud,

    Surfen, raften wat een lol.
    En dat doe je daar gewoon iedere dag.
    Het weer is toch altijd goed.
    Lijkt me fantastisch allemaal.

    Groeten van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 27114

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: