Week 4 – 10 mrt t/m 16 mrt - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 4 – 10 mrt t/m 16 mrt - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 4 – 10 mrt t/m 16 mrt

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

16 Maart 2014 | Indonesië, Lembongan

Maandag: Zijn we verder gegaan met Intrapreneur in another perspective. Na de middag hebben we social culture class gehad. Hier moest ik een presentatie houden samen met Evan, het onderwerp was eten. Evan vertelde over traditioneel Balinees/Indonesische eten en ik over Nederlands/Limburgs eten. Tijdens de les heb ik ze zelfs wentelteefjes laten proeven, deze heb ik gemaakt tussen de 2 lessen in. Ik had een 1 uur om 35 wentelteefjes te maken.

Na de les heb ik verder onderzoek gedaan naar mijn individueel project.

Dinsdag: Weer les gehad van Pica over Bahasa Indonesia en cultuur en oriëntatie. Dit keer heeft hij ons uitgelegd hoe traditionele Balinese huizen worden ontworpen.

Na de les ben ik met Sandra meer naar het Noorden gereden om bijzondere plekjes te vinden van Bali, hier hebben we natuurlijk mooie foto’s van.

Woensdag: Was Pagerwesi dag (Hindu Holiday) Deze dag hebben alle studenten vrij. Maar omdat wij vrijdag naar Lembongan eiland wilde vertrekken, hebben wij gewoon leg gevolgd. Deze dag hebben we mentor uur gehad, en ben ik erachter gekomen wat mijn individuele project wordt. Dit probeer ik volgende week mooi te beschrijven.

Na de les ben ik met Sandra naar Denpasar gereden om meer van de stad te zien. Hier hebben we over de markt gelopen en heb ik gepingeld voor een Balinees mes. (blakas) Franzi en Corrina voelde zich deze week niet zo goed.

Donderdag: Was onze presentatie van de eerste opdracht. Hier moesten we onze eigenschappen vertellen en ons beeld over Intrapreneur in another perspective.
Dit is volgens mij wel goed gegaan. Volgende week krijg ik meer te horen.

s’Avonds zijn we naar Skygarden geweest, dit was weer super ruig! We waren om half 5 thuis en rond half 6 ging mijn wekker weer…

Vrijdag zijn we met de taxi naar Sanur gereden en vandaar uit naar Lembongan eiland met de speedboat. Toen we daar aankwamen dacht ik eerst WAT IS DIT…. Het waren super witte stranden en aqua blauw water.

Na aankomst hebben we meteen scooters gehuurd bij Ken (contactpersoon) en zijn we gaan toeren rond het eiland. We hebben veel mooie plekjes ontdekt, vooral de stranden waren erg mooi.

s’Avonds kwamen we terug mij ons hostel en hebben we daar nog gedronken. Ook moesten de dames daar lootjes trekken, wie de gelukkige werd die langs mij mocht slapen. Want we hadden 2 tweepersoons bedden. Mij maakte dit niks uit als degene langs me maar niet mijn dekens steelt… want dat heb thuis al…he Gwennie ;)
Dit wiekend heb ik met Sandra op de kamer gezeten.

Zaterdag: zijn we eerst s’morgens met een boot verschillende plekken gaan bezoeken, om te snorkelen. Dit was geweldig vooral in het heldere water. Ik heb heeeeeel veel wissen gezien, en zelfs een Manta Ray. Ik was zo dichtbij gezwommen dat ik hem bijna kon aanraken.

Na het snorkelen hebben we even uitgerust bij het zwembad. Daarna hebben we een toer met de boot gehad door de Mangrove, dit was erg interessant om te zien.
Onze chauffeur vond ons erg leuk omdat wij Indonesche liedjes aan het zingen waren in de boot.
Na de toer hebben we nog bij hun in de mangrove gegeten. Op het menu stond Jacket fish… Nog nooit zo’n lekkere vis gegeten.

Zondag: zijn we op tijd gaan toeren, omdat we die dag de speedboat om 15:00 terug hadden.
Dus we zijn naar Ceningan gereden met de scooter. Dit is een klein eilandje verbonden aan Lembongan met een smal bruggetje.
Hier hebben we weer veel mooie plekjes gezien en mooie foto’s gemaakt.

Om 3 uur hadden we de boot terug en waren we rond eten tijd weer terug op de campus. s’Avonds heb ik dit getypt en gewerkt aan mijn huiswerk.

Nu ga ik op tijd naar bed ben kapot truste allemaal….x

  • 16 Maart 2014 - 15:35

    :

    Klinkt wel sjoen allemaol, woar ken ik de fotos vinde? Zoei k auk wel wille doon zoe die strande ontdekke, gaaf! Fijn um te zeen detse ut verre van slecht heas doar :)

  • 16 Maart 2014 - 18:50

    Gerdy:

    Zoo Ruud al weer moeie plekskes gezeen die stranden en det blauwe water..
    Heerlijk varen op det water en lekker broen waere netuurlijk!!
    Snorkelen vuul vissen zeen en lekker aete!!
    genieten maar weer en groeten van os dreej!!

  • 16 Maart 2014 - 19:04

    Gerdy:

    Ruud heb verslaag veurgelaeze aan ome Jac en tante Nel dao mot ik dig de groeten van doon!

  • 16 Maart 2014 - 21:28

    MArlous:

    Zuut d'r waer good oet. Onthald maar alle moeiste plekskes, kins dich die os allemaol verklappe!

  • 18 Maart 2014 - 15:06

    Kevin:

    Klinkt echt super leuk. foto's waar kunnen we die vinden?
    Hoe je dat strand beschreef, super kon zeker zo uit het reisboekje verschenen zijn :P

    Scooter zijn daar in overvloed, zoals ze bij ons thuis ook vertelde. (overal nr.1 transport voertuig)
    Kan wel lezen dat het echt zwaar is om daar te studeren. laat staan jouw tweepersoonsbed moeten delen :P

    succes nog.
    tot het volgende verslag

  • 19 Maart 2014 - 20:33

    Riet:

    Ha Ruud,
    Als ik dat zo lees ben je al aardig gewend daar.
    Leuk die verslagen en alles wat je meemaakt.
    Hier is het ook al echt voorjaar.
    Er bloeit al van alles.
    Veel plezier en succes met je project.
    Jouw kennende zal dat wel lukken.

    Groeten van ons allemaal.

  • 19 Maart 2014 - 21:21

    Oma.:

    19-Maart Ruud wat weer een leuk verslag, we kijken er iedere week weer naar uit , volgens ons heb je ,t goed naar de zin he geniet er maar van. En tot volgende week Groetjes Oma Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 27116

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: