Week 5 – 17 mrt t/m 23 mrt - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 5 – 17 mrt t/m 23 mrt - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 5 – 17 mrt t/m 23 mrt

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 Maart 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: Zijn we verder gegaan met Intrapreneur in another perspective. Na de middag hebben we social culture class gehad. Dit keer was het onderwerp zang en dans. Franzi hiel haar presentatie over verschillende soorten duitse muziek. Toen moesten Corinna en ik naar voren komen om het “Fliegerlied” te dansen. Verder hebben we deze dag weinig gedaan.

Dinsdag: Weer les gehad van Pica over Bahasa Indonesia en cultuur en oriëntatie. Dit keer hebben we de film: “The dance of the virgin gekeken”. Dit was een soort Romio en Juliet film over Bali.

Na de les ben ik meteen op m’n scooter gesprongen en naar Saba gereden. Hier ben ik Eric en Elsbeth Toebosch op gaan zoeken in hun prachtige villa.
De weg erheen was niet zo moeilijk en duurt ook niet zo lang als je scooter er bijna 100 gaat ;)
Toen ik aangekomen was bij hun huis werd ik al meteen gastvrij ontvangen. Trouwens hoe heerlijk is ut alse gewoen effe dien eige dialect kins proate…
Eric heeft me een rondleiding gegeven van hun huis, tuin en de bijbehorende verhalen. Hierna heb ik nog een rondleiding van Elsbeth gekregen van de omgeving en de prachtige zwarte stranden.
Na een paar biertjes en wat kletsen ben ik weer terug gereden. Ik moest natuurlijk wel de weg terug vinden in het donker.
Na een korte stop bij the KFC heb ik lekker geslapen.

Woensdag: heb ik voor het eerst les gehad van Maria over economie en over de boeken die we moeten lezen. Voor de mensen die me kennen… ik waardeer jullie sympathie. Pfff drie boeken, hoop dat dit lukt binnen een paar maanden.
Na de les ben ik met Corinna meer naar het Noordwesten gereden om bijzondere plekjes te vinden van Bali. We hebben ver gereden en hebben verschillende mooie plekken gezien. Op de terugweg zijn we nog gespot bij een fruitmarkt voor wat lekkers.

Donderdag: Hebben we een excursie gehad naar Ubud. Hier hebben we eerst het Topeng museum bezocht. In dit museum zijn allerlei verschillende maskers van over de wereld tentoon gesteld.
Zelf vond ik dit niet echt interessant, de omgeving en de locatie was voor mij veel interessanter.
Na dit bezoek zijn we naar een ander museum gereden, dit was het museum of Marketing 3.0
In dit museum werd veel uitgelegd over marketing, enkele personen die het groot gemaakt hebben en waar je rekening mee moet houden. Dit was best leuk om te zien en ook leerzaam.
Na het bezoeken van dit museum zijn we op weg gegaan naar de Green School. Hier heb ik erg naar uitgekeken, en zelf al meerdere malen research over gedaan.
Dit is namelijk een school die helemaal van bamboe gemaakt is en alles doet om de kinderen zo groen mogelijk op te voeden. Als je hier meer over wilt lezen kun je hun site bezoeken.
Op deze locatie van ong. 8 ha hebben we een rondleiding gekregen. Prachtig om allemaal die constructies te zien en hoe de kinderen hier de dagen door komen.

Tegen het einde van de dag heb ik nog karate les gehad en huiswerk gemaakt.

Vrijdag: Begon de dag met mentor les en hebben we meer gepraat over ons individuele project. Na de les ben ik met Sandra naar Denpasar gereden om haar camera te laten repareren.
s’Avonds zijn we naar Sky Garden geweest, hier hebben we onbeperkt kunnen eten en veel gratis cocktails gedronken. Dit was weer een super gezellige avond!

Zaterdag: Zijn we op tijd naar Kuta gereden om te gaan surfen. Nadat we enkele golven gepakt hebben, ben ik met Corinna gaan winkelen. En ik was weer geslaagd bij de surf-outlet, hier heb ik twee korte broeken gekocht.
s’Avonds heb ik aan mijn project gewerkt.

Zondag: Hebben we een rondrit naar enkele plekken in Bali gemaakt met de eigenaar van Warung Bali. (Wayan)
We zijn eerst naar de Air Terjun Munduk waterval gereden, daarna naar de Pura Ulung Danu Bratan tempel. Dit waren beide mooie plaatsen om te zien, al had ik die tempel grote ingeschat.
We hebben trouwens ook de drie meren gezien. (Tramblingan, Buyan en Bratan)
In de middag hebben we Babi Gulling gegeten dit was echt lekker! De dames vonden dit niet zo geslaagd, gelukkig waren Wayan en Ik er nog ;)
Na het eten zijn we eerst Luwak koffie gaan drinken en toen naar de Sukawati Art Market geweest en hierna terug naar huis.

In de avond heb ik huiswerk gemaakt en de blog getypt.

Trouwens voor de mensen die m’n verhalen lezen. Volgende week komt de blog er zondag niet op, maar midden in de week. Want ik ga zaterdag naar de Gili eilanden en kom pas woensdag terug…Ook het skype zal dan moeilijk/ of niet gaan.

  • 23 Maart 2014 - 17:54

    Gerdy:

    Ha Ruud, Wat weer fijne foto's van ein prachtige umgaeving!!
    Dig maks toch hiel wat mei en duis vuul indrukken op. Zoe te laeze genietse der met volle teuge van!
    Kiek oet op dae scooter bijna 100km..
    Heise gehuurd det ik weer tante gewaore bin van ein schoen maedje Romy!
    Dees waek weer vuul plezeer en geniet van het weekend naar de Gilli eilanden!!

  • 23 Maart 2014 - 18:49

    Marlous:

    Volgens mij hoef je niet zoveel naar school als ik al de verhalen lees.

  • 23 Maart 2014 - 18:51

    Marlous:

    O ja, en na je Gilli is het Nyepy day, ligt heel Bali plat, ook het internet? Ben benieuwd hoe je nyepy ervaart. Lijkt mij een hele belevenis.

  • 23 Maart 2014 - 20:45

    Hans En Marij:

    Lees in een roman net gisteren een passage over Ubud. Ook toevallig. De hoofdpersoon bezocht daar een oude medicijnman.
    En jee, wat onderneem jij veel. Geweldig.

  • 24 Maart 2014 - 07:31

    Hans:

    Heej Ruud, fijn um te huere detse dich zoe good amuseers; liek waal ofse met vakansie bis......
    Wannier komme die fotoos van allemaol die veugel die dao in kuukes zitte?
    gr. hans

  • 24 Maart 2014 - 14:52

    Ruud:

    Dankjewel allemoal!
    Gerdy:Ik heb gehuurd desse weer tante bis gewoare... Hease un foto van Romy?
    Marlous: Ik heb gelukkig veural s'Morges schoel dus kin k dernoa nog wal get ondernimme, en met Nyepy zit ik op de Gili eilanden dus merk ik niks van Nyepy.
    Hans en Marij: de foto's van de veugel zal ik persoenlijk steure als ik noa ut vogelpark bin geweas. Ik heb wal al Beo's en Bali spreeuwen gezeen.

  • 25 Maart 2014 - 18:04

    Mike En Nick :

    Heey ruud wie geit ut moeie foto's groetjes van mike en Nick benders

  • 25 Maart 2014 - 18:14

    Oma En Opa :

    Hoi ruud Wat weer een leuk verslag en ook mooie foto's , ik geloof dat je het goed naar je zin hebt , ben wel wat verzichtig met je scooter . Amuseer je maar en tot de volgende week .


    Groetjes Oma & Opa xxxx
    Mike & Nick

  • 25 Maart 2014 - 18:17

    Ruud:

    Heej boys leuke reactie... En oop en oom, tuurlijk bin ik veuzichtig det weit ge toch!
    Leuk um van uch te huure, en we skype nog ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 27109

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: