Week 7 – 31 mrt t/m 6 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 7 – 31 mrt t/m 6 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 7 – 31 mrt t/m 6 aprl

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 April 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: begon mijn dag met een goeje kater. Toen ben ik op het strand gaan hangen en relaxen met enkele backpackers. Later die dag ben ik zelf gaan snorkelen rond het eiland.
s’Avonds ben ik met de Duitse dames naar de Food market geweest, dit was erg leuk om te zien. Je kon er namelijk alles aanwijzen en ze maken het dan vers voor je klaar. Denk hierbij aan vis, Indonesisch gebak en verschillende elementen voor bij de rijst.
Na het eten was het even uitbuiken en dan naar de Diversbar en Sama Sama.

Dinsdag: heb ik op tijd een fiets gehuurd en ben ik gaan toeren ronde het eiland op het begin fietste Job mee. Maar later na ben ik alleen verdergegaan. Deze dag heb ik het hele eiland gezien en leuke Indonesische mensen ontmoet. Zij waren in Gili omdat ze met Nyepi niet in Bali wilde zijn. Na de toer heb ik rondgehangen met Michel, Job en Claire met enkele biertjes.
Tegen de avond richting food market en toen terug naar het hostel. Daar heb ik nog effe rondgehangen en toen naar bed.

Woensdag: was de dag dat we weer naar Bali gingen. De fastboot vertrok die dag om 3 uur. s’Morgens heb ik nog een toer over het hele eiland gemaakt met wat snorkelen op enkele plekken.
Toen ik terug was snel m’n tas ingepakt en met de boot terug naar Padangbay.
Deze boot was een stuk leuker want je kon over het hele deck lopen, toen kwam er een grote golf en was ik nat.
De terugreis duurde erg lang, dus heb ik me Corinna in Seminyak gegeten. En na het eten snel terug naar huis. Toen was ik erg gaar en heb ik weinig uitgevoerd…
Donderdag: Heb ik eerst les gehad van Chris over ons individuele project. En waar je op moet letten en hoe je een goede onderzoeksvraag opstelt. Na de les heb ik m’n kamer opgeruimd en de blog bijgewerkt en veel foto’s uitgesorteerd.
Tegen de avond heb ik nog wat huiswerk gedaan en mijn plannen voor de komen de dagen gemaakt.

Vrijdag: Heb ik eerst les gehad over ons individueele project. En na de les ben ik met Vivi op roadtrip geweest richting Nusa Dua dit waren super mooie stranden met helder water en veel stenen.
Eerst heb ik een lange strandwandeling gemaakt en gezwommen op enkele mooie plekjes. Hier hebben we ook genoten van de zonsondergang en de mooie sterren bekeken.
Op de terugweg zijn we seafood gaan eten in Jimbaran. Dit was echt een super plek… pap en mam heej nim ik uch auk mij noa toe.
Ik heb hier heerlijke gegrilde vis gegeten met schelpen op een donker strand met kaarslicht en uitzicht over Kuta. Dit was een mooie afsluiting van deze dag.

Zaterdag: ben ik s’morgens meteen op m’n scooter gesprongen. Ik ging namelijk een meid van school (Leonie Nieuwland) opzoeken die in Ubud verbleef. En samen met haar enkle mooie plekken van Bali bezoeken.
Als eerste zijn we naar het Bali Bird park en het Reptile park geweest. Dit was erg mooi om te zien. We kregen de papagaaien en reptielen ook op de arm.
Na het bezoeken van deze parken zijn we naar het strand gereden, omdat Leonie hier nog niet geweest was. We waren op dat moment dicht bij Gianyar, dus zijn we naar de zwarte stranden geweest. Dit was erg mooi, alleen jammer dat de golven zo sterk waren.
Na onze lange strandwandeling zijn we naar de Air terjun tenggununga waterval gereden. Deze was op het begin erg moeilijk te vinden. Later bleek dat we gewoon slecht gekeken hadden.
Na ons waterval bezoek zijn Leonie en ik onze eigen weg gegaan. Zij terug naar Ubud en ik richting Denpasar. Onderweg stopte ik even om wat te drinken langs de weg en maakte ik een babbeltje met een locale man. Beek dat hij de eigenaar was van een winkel die de sieraden van Budha to Budha maakt en verkoopt aan europa. Dus ben ik met hem meegegaan naar zijn werkplaats en zijn winkel. Dit was een prachtig gezicht hoe ze deze sieraden maken en vooral de eindresultaten waren erg mooi. Hier kom ik zeker nog een keer terug.
Na deze vonst ben ik terug gereden en kwam ik enkele kinderen tegen die aan het voetballen waren. Ik kon het natuurlijk niet laten om mee te doen ;)

Verder was het een geslaagde dag, veel gezien en veel gedaan.

Zondag: ben ik s’morgens op tijd opgestaan en aan mijn huiswerk begonnen. Ik heb gewerkt tot 4 uur, toen kwam Poppy. Ik zou namelijk met haar spaghetti gaan maken.
De spaghetti was erg lekker en na het eten hebben w samen nog een leuke film gekeken.
Truste allemaal… x

  • 06 April 2014 - 20:24

    OMA 6-4-2014:

    WAT WEER LEUK NIEUWS , RUUD. WAT LEUK DAT MAM EN PAP DONDERDAG KOMEN HE'/ GR. OMA OPA.

  • 06 April 2014 - 20:35

    Anneke:

    Ha Ruud, aan de foto's te zeen vermaakse dig prima, wat ein mooi land :) . En det grote beest is ouk erg mooi haha. Vuul plezeer met dien pap en mam dalik de kommende twie weake, geniet ervan :)

  • 06 April 2014 - 22:37

    Marlous:

    Goed dat jij nu weet waar BtB is, staat op mijn verlanglijstje en schijnt moeilijk te vinden te zijn! Be my guide!

  • 06 April 2014 - 23:06

    Gerdy:

    Ha Ruud, weer schoene verhaole en prachtige plekskes gezeen geweldig mooi dao!!
    Geniet de kommende waeke saame met pap en mam van det mooie land en lekkere aete!!

  • 08 April 2014 - 00:10

    Riet:

    Hallo Ruud,
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit.
    De ene foto is nog mooier dan de andere.
    Leuk dat je ouders op bezoek komen.
    Veel plezier samen.
    Het is heel speciaal om als ouder rondgeleid te worden in een vreemd land waar je eigen zoon de weg weet.
    Groetjes

  • 08 April 2014 - 00:10

    Riet:

    Hallo Ruud,
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit.
    De ene foto is nog mooier dan de andere.
    Leuk dat je ouders op bezoek komen.
    Veel plezier samen.
    Het is heel speciaal om als ouder rondgeleid te worden in een vreemd land waar je eigen zoon de weg weet.
    Groetjes

  • 08 April 2014 - 10:17

    Mary Benders:

    Ha Ruud leuk dien verhaole. Wat een avontuur. Hiel vuul plezeer de komende waeke met dien pap en mam! Groetjes Paul en Mary

  • 08 April 2014 - 16:38

    Ruud:

    Wat leuk um te huren det ge de verhoale leuk vindt. Ik heb der auk vuul zin in als pap en mam komme.
    Helaas zeen ik Rob neet, maarja den mot ik nog maar us skype met um.

    De locatie van de Buddah to Buddah winkel zal ik neet vergeate... En dink det der nog wal un paar zien die doa hean wille ;)

  • 12 April 2014 - 12:37

    Kevin:

    super ruud, wederom weer een leuk verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 27113

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: