Week 8 – 7 aprl t/m 13 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 8 – 7 aprl t/m 13 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 8 – 7 aprl t/m 13 aprl

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 April 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: Heb ik les gehad van Pica over Bahasa Indonesia en in de middag heb ik les gehad van Maria over het boek: “small is still beautifull” en hoe bedrijven omgaan met marketing.
Ook hebben we het met Heater gehad over onze individuele projecten.
Na de les heb ik nog wat huiswerk gemaakt en om 5 uur werd ik opgehaald door Poppy.
We zoude namelijk naar een traditioneel Balinese bruiloft gaan.
Dit was erg mooi om te zien al die versieringen , kleren en lekker eten.
Na de bruiloft zijn we met een hele groep naar een soort pannenkoeken restaurantje geweest.
Hier serveerde ze mini pannenkoek op Javaanse wijze. Dit was wel lekker, maar erg machtig…pff
Heb ik trouwens al verteld dat ik bij Poppy achterop de scooter zat omdat zij de weg wist. Dit zag er erg leuk uit omdat Poppy bijna 2x in mij past.

Dinsdag: Heb ik eerst les gehad van Pica over cultuur. We hebben het gehad over de bruiloft, geboorte en verjaardagen.
Pica heeft me ook verteld dat ik kan overnachten bij zijn familie in de plaats Tabanan.
Tussen de middag ben ik met Evan mee geweest om RW te proberen. Dit is trouwens hond.
Na de les heb ik met Okta aan mijn enquêtes uitgeprint en alvast enkele mensen gevraagd om deze in te vullen voor mijn project.
Verder heb ik deze dag alleen nog karate les gehad en goeje gegrilde kip gegeten.

Woensdag: Was het electionday. Deze dag moesten alle Balinezen stemmen. Dus hadden wij vrij op school. Deze dag zijn we s’morgens met Chris meegegaan naar zijn dorpje om te zien hoe het stemmen werkt in Bali.
Verder heb ik deze dag veel huiswerk gemaakt omdat mijn ouders vrijdag morgen aankomen, en ik het wiekend met hun wil doorbrengen.
Rond 4 uur ben ik met m’n scooter naar Kuta gereden om nog even lekker te surfen. De golven waren erg goed en ik zag de zon ondergaan terwijl ik op m’n plank lag te dobberen.
Heerlijk zo’n afsluiting van de dag…

Donderdag: Begon mijn dag met les van Pica over koken. Na de les hebben we zelf nasi goreng, pisang goreng en sambal klaargemaakt, natuurlijk wel met Pica’s hulp.
Na de middag hebben we nog les gehad over de cultuur en toen was m’n school weer afgelopen.
Verder heb ik deze dag met Okta mijn enquêtes gehouden voor mijn project.
Tegen de avond heb ik nog even rondgereden met mijn scooter en enkele plekken in de buurt bezocht.
s’Avonds alleen nog karate les gehad en wat huiswerkgemaakt.

Vrijdag: In de morgen ben ik op tijd op m’n scooter gesprongen en naar Saba gereden naar huize Toebosch. Hier zou ik Dewi en Nyoman treffen. Ik had met Nyoman afgesproken dat ik mee zou rijden om m’n ouders op te halen.
Bij aankomst op het vliegveld heb ik ongeveer 1,5 uur gewacht en toen zag ik mijn ouders door de exit lopen. Het was erg leuk om ze weer te zien.
Verder heb ik deze dag met Nyoman de basis dingen geregeld zoals simkaarten voor telefoon met internet., shoppen voor boodschappen enz. En hebben we geluncht op het strand in Sanur.
S’Avonds heb ik alleen maar rond het prachtige huis gehangen met mijn ouders. Natuurlijk wel naar het strand geweest en rond gelopen maar vooral rustig aan gedaan en gerelaxt.
Ik ben trouwens ook met mam achterop de scooter een stukje gaan toeren… en natuurlijk kreeg ik de reactie:”Riej neet zoe herd”

Zaterdag: Hmmm… Ik heb in geen dagen zo lekker geslapen. s’Morgens eerst lekker ontbeten en gezwommen en toen met Nyoman en mijn ouders op tour.
Eerst zijn we gaan shoppen voor kleren en schoenen. Toen naar Padang Padang(Blue point) beach geweest, hier hebben we lekker gezwommen en afgekoeld. Na het zwemmen zijn we naar de Uluwatu tempel geweest. Dit was natuurlijk erg mooi, zelf was ik hier al geweest maar het blijf een mooie plek om te zien. Nadat we de tempel gezien hebben zijn we nog naar Dreamland beach gereden en als afsluiter, gegeten in Jimbaran aan het strand. Dit was weer super lekker. We hadden: Red snaper, baars, schelpen en kreeft besteld. Dit blijft een mooie plek om de dag af te sluiten.
In de avond heb ik nog gezwommen,huiswerk gemaakt, en m’n blog getypt.

Zondag: Ik heb deze dag goed volgepland met m’n ouders . s’Morgens zijn we eerst naar Klungklung geweest. Dit is een dorpje wat bekend is om het maken van Balinese instrumenten. Hier hebben we over een grote markt gelopen en een oude tempel bezocht. Pap zag hier natuurlijk veel vogels en was meteen verkocht.
Na het bezoek van dit dorpje zijn we naar de vleermuizen grot (Goa lawah)geweest. Hier was op het moment ook een ceremonie gaande.
Het volgende op het lijstje stond het Blue lagoon strand. Omdat het midden op de dag was, konden we hier goed afkoelen. Hier kon je trouwens prachtig snorkelen, alleen waren de rotsen nogal scherp.
Na het afkoelen zijn we naar een oud dorpje geweest waar de oude gewoontes zijn blijven hangen. Dit dorpje hete Tenganan. Hier werd dubbel weefsel geweven en andere ambachtelijke werkzaamheden.
Daarna zijn we naar Tirtagangga (koningsbaden) geweest. Hier was een ceremonie gaande dus was het erg druk in het water.
Als afsluiting zijn we naar Amlapura in Karangasem gereden. Dit vond ik zelf het meest prachtige, vooral het uitzicht en de stijl.


Dus ik heb dit wiekend veel plezier gehad met mijn ouders! Jmmr dat Rob er niet bij kon zijn…

  • 13 April 2014 - 19:44

    Gerdy:

    Hallo femilie Custers!!
    Um te beginne ut is inderdaad hiel jaomer det Rob der neet bee kin zien..
    Maar zoe te zeen heb gee de ierste daag al van alles gezeen van ut land bin beniejt nao de foto's!
    Wie is ut met de hitte zal wal winne zien..
    Maar ge kint lekker aafkeule in ut zwumbad!
    Maak der maar eine onvergaetelijke tied van weej zeen de volgende waek wal wat ge allemaol hebt ongernaome!
    gr Peter en Gerdy, Stan.

  • 13 April 2014 - 20:24

    13-4-2014 ZONDAG OMA:

    Ruud wat weer een leuk verslag ,wat zal pap en mam genieten,,t is jammer dat Rob er niet bij kan zijn,maar wij genieten van Rob en Sharon ,en kijken weer uit naar de volgende week gr. Opa Oma

  • 14 April 2014 - 08:40

    Ruud:

    Bedank gerdy en Oma,
    Ik van mam gehuurd det ge met mich woeit skype? steur mar un e-mailje wannier ut oetkumt.

    xx

  • 14 April 2014 - 09:33

    Sacha En Barry:

    Ha ruud. Leuke verslagen. Ik haop desse t good nao diene zin hebs. Leuk det pap en mam d'r noow zien. Geneet d'r van en weej huure later wal mier van de reis. Groetjes barry, sacha en dani

  • 14 April 2014 - 13:45

    Robbie:

    Haa Ruudie jong, grote broer.

    Leuk um te laeze allemaol. Zit hee noow bee opa en oma aan de hoeskamertoafel. Mooste hee al lachen um die fotos met die deuk um. Duise wal veurzichtig met mam op dae scooter?!
    Inderdaad jammer det ik dr neet bee kan zien, zuut dr supermoei oet allemoal! Maak maar zat fotos.
    Maarja, de kratte beer vloeien door 't hoes zoe hè...
    Auk duit viepke uch allemaol misse, ze zuut oma al hielemaol as mam.
    Ik red mig thoes wal.
    Amuseer uch maar hiel goad doa!
    No worries,


    Liefs,
    Vip, Sharon & Rob


  • 14 April 2014 - 17:07

    Ruud:

    Leuk um te huren detge de verslagen leuk vindt barry, Sacha en dani. Zal wal vuul verhalen vertellen als k teruuk bin.
    En bruuder good um te huren det ut dig auk good geit doa! No worries euver mam, die velt neet zoemaar van de scooter.
    Zorg maar good veur den kielef en we skype nog!

  • 16 April 2014 - 20:25

    Marlous:

    Jaloers als ik alles lees, maar onze tijd komt nog. Doe je de groeten aan Dewi en Nyoman? Onze foto zit nog in het gastenboek van 2012.

  • 17 April 2014 - 20:57

    San B En Sil:

    motverdomme wat ein schoen land met vuul plaats, maar die gordien die geej um heb zitte dao neet nog biesjes in van de veurige gebroekers?
    en den hoonk hebse toch neet gepreuf of wal in bree weit ik nog unne schoene bloonde te zitte maar dae is zeker weite neet veur konzumpsie!!!
    Geniet dr van veur detse ut wets zit ge waer met oos op de lip. Mot ge auk paoseier zeuke dao???
    hiel vuul groetjes van de verkierde kank van de pöl!

  • 22 April 2014 - 16:22

    Ruud:

    Ik heb het gastenboek gelezen gelezen en zag jullie foto Marlous. Ik heb de groeten al gedaan.

    In de gordiene zoote volgens mich gen biesjes, en anders heb ik ze getoes veur mien schaamluus :p
    Dea hoonk in bree dea wuurd neet gegeate, allein geknuffeld.
    Ik geniet heej elke daag en helaas gen poaseier

    Gr's xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 27115

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: