Week 15 – 26 mei t/m 1 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 15 – 26 mei t/m 1 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 15 – 26 mei t/m 1 jun

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

01 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Maandag: begon de week voor mij met les van Pica. We hadden deze dag geen les over de Indonesische taal. In plaats daarvan hebben we met de Balinese studenten gekookt. Het koeken was super leuk. Er werd Indonesisch, Duits, Amerikaans en Hollands gekookt.
Ik heb wortelestamp gemaakt en een grote pan met gebakken petate, en iedereen vond het gelukkig erg lekker.
Na de les was het al laat in de middag en heb ik huiswerk gemaakt tot tegen de avond.
Toen ben ik met Vivi en Andre gaan shoppen voor kleren. Maar helaas geen succes, alleen gezelligheid.

Dinsdag: heb ik bijna de hele dag aan mijn huiswerk gezeten omdat Gwenn morgen komt, en ik dan geen tijd zal hebben voor huiswerk.
Rond 4 uur ben ik naar Evan gereden en heb ik met hem en zijn vrienden rondgehangen en gegeten.
Dit was een goede afsluiting van deze dag.

Woensdag: had ik s’morgens eerst les van Pica over de Indonesische taal, en na de les zou ik eigenlijk vrij zijn. Maar ik had met Chris afgesproken dat ik na de middag de mentor les van vrijdag kon krijgen zodat ik vrijdag niet naar school zou hoeven.
Na de les heb ik mijn spullen gepakt en ben ik richting Saba gereden. Hier zou ik Nyoman treffen om Gwenn op te halen bij het vliegveld.
Na ongeveer 45 min wachten kwam ze door de Gate gelopen. Ik had haar meteen gespot met die blonde haren.
Na flink knuffelen zijn we met Nyoman eerst naar de winkel gereden voor wat boodschappen. En daarna terug naar Saba. Bij aankomst van de villa heb ik Gwenn eerst alles laten zien en toen zijn we meteen in het zwembad gesprongen. Na het zwemmen nog even wat bij kletsen en toen naar bed toen.

Donderdag: Hebben we bijna de hele dag geacclimatiseerd en lekker gerelaxt in het zwembad
Rond de middag arriveerde Peter en Marlous. Voor hun gelde hetzlfde als voor ons… Eerst lekker relaxen rond het huis.
Verder ben ik die dag nog naar de traditionele markt in Sukawati gereden om voor iedereen fruit te kopen.
Verder hebben we in de avond nog met z’n alle kaartspelletjes gedaan en lekker gegeten en bijgekletst.

Vrijdag: morgen was een extra leuke dag! Want ik had namelijk een trip op de rug van een olifant geboekt, en met erna nog het bezoeken van de Bali Zoo.
s ‘Morgens hebben we eerst een beetje uitgeslapen en toen richting de olifanten. De trip op de rug was een super leuke ervaring. De naam van onze olifant ben ik helaas vergeten, maar we hadde wel de grootste van het hele park.
Na de olifanten trip zijn we door Bali Zoo gelopen en hebben we allerlei dieren gezien.
Na 3 uur zijn we ongeveer terug naar Saba gereden en hebben we verder gerelaxed rond het zwembad.
Gwenn voelde zich niet op haar gemak en moest helaas een vlucht eerder boeken.
Zij zou de volgende dag om 6 uur s’avonds terug vliegen.

Zaterdag: was het Kuningan. Dit is een Balinese feestdag voor de Hindoes en 7 dagen later als Galungan.
Deze dag zijn we s’morgens vroeg naar Sangeh gereden. Hier is elk jaar een grot ceremonie in de tempel. En vandaag was het niet veel anders. Super veel mensen die naar deze tempel kwamen om te bidden, eten te verkopen of gewoon rond te hangen.
Na dat we naar de tempel waren geweest zijn we nog lang Hardy’s gereden omdat ze hier allerlei typische traditionele Balinese cadeaus verkopen.
Na dit shoppen zijn we terug naar Saba gereden en hebben eerst afgekoeld in het zwembad. In de temple was het namelijk heel heet en iedereen stond tegen elkaar aan te zweten.
Gwenn heeft toen haar tas ingepakt en zich klaar gemaakt voor haar lange vlucht terug.
Nadat we Gwenn met z’n alle afgezet hadden zijn we naar een winkelcentrum gereden om hier wat te shoppen. Want met Kuningan is er namelijk flinke korting :)
Hier heeft ideeën van alles gekocht. Peter wat T-shirts, Marlous enkele leren tassen en ik kwam zelf met vier broeken en een blouse de winkel uit. Tijdens het shoppen hadden we ook nog wat lekkere koffie gedronken met wat donuts erbij. We hadden er ieder eentje uitgekozen, en d een was nog zoeter dan de ander.
Na het shoppen zijn we naar de night market geweest in Sanur. Hier hebben we allerlei kleine Balinese gerechten geprobeerd.
Na het eten hebben we nog lekker gekletst en een planning gemaakt voor de volgende dag en toen lekker naar bedje toe.

Zondag: zijn we s’morgens naar Ubud gereden om te fietsen door de rijstvelden. Dit was een erg leuke ervaring. Alleen jammer dat de rijst net gerooid was.
Na het fietsen zijn we naar Celuk gereden om hier te kijken voor sieraden van Buddah too Buddah.
Helaas waren de werkers niet aanwezig, dus konden ze de sieraden niet op maat maken.
Op de terug weg naar Saba hebben we nog een Cockfight (hanen gevecht) gezien. Erg leuk om mee temaken. Allemaal mannen rond in een cirkel en maar geld inzetten op de haan die zijn zien als winnaar.

Toen we terug waren in Saba hebben we eerst gerelaxed in het zwembad en ons opgefrist. Want om 6 uur werden we opgehaald door Hendra. (Pencak vriend van Peter en Marlous) Hij had ons namelijk uitgenodigd om bij heb thuis te komen eten.
Deze avond was super gezellig!! Iedereen zat knus bij elkaar en at het eten wat Hendra’s vrouw had klaargemaakt. Hendra had veel mensen uitgenodigd. Enkele goede vrienden van hem, Cipto (Pencak vriend) en zijn gezin, en natuurlijk wij en zijn eigen gezin.
Dit was een goede afsluiting van deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 27110

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: