Week 17 – 9 jun t/m 15 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 17 – 9 jun t/m 15 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 17 – 9 jun t/m 15 jun

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Maandag: verkassen naar Tarci Bungalows omdat het andere hotel maar voor twee nachten vrij was. Drie scootertaxis, achterop met de tassen (gelukkig niet veel bij ons) en crossen maar. Dan weer twee scooters huren voor ons zelf, de stoere mannen weer aan het stuur en Marlous achterop. We hebben een toertje gemaakt naar het “buur”eiland, brug over en in een half uur ben je het hele eiland rond (Bree is groëter). Mooie uitzichten vanuit de steile kliffen. Veel surfers vind je hier.
Smiddags relaxen in de Bali Begong (soort open tuinhuisje) en tegen de avond zijn Peter en Ruud nog naar de mangrove gereden en hebben hier maar liefst een tour gemaakt van 20 minuten (het water stond te laag).

Dinsdag: vanmorgen na het ontbijt ingepakt en wat voor hangjongeren gespeeld. Om 11 uur kwam de (pick up) taxi en achterin naar het veer terug. Na een vertraging maar wel een boottrip met de raampjes open (heerlijk fris), komen we weer aan in Bali. Lekker in Villa Grand Prengel Ayu ff gezwommen en alles opgeruimd. Tot zover mijn verhaal over Lembongan. Ruud is net vertrokken naar een ceremonie bij Poppy (studiegenootje). Groetjes Marlous.

Woensdag: Bedankt Malous voor het overnemen van mijn blog. Vandaag ben ik op tijd wakker geworden in Villa Grand Prengel Ayu, en op tijd vertrokken naar mijn kamer op de school campus
Op mijn kamer heb ik eerst alles opgeruimd en daarna naar Balangan beach geweest met Laura (een student van Chris) Balangan beach was een mooi strand maar had helaas erg veel t rondhangen hier zijn we naar Dreamland beach gegaan omdat hier een beter stand is en geen stenen.
Tegen de avond heeft Laura mijn nog een goed restaurant laten zien waar je Babi Guling kunt eten. En hebben we de dag afgesloten met een film bij mij op de campus.

Donderdag: s’Morgens ben ik weer op tijd terug naar Saba gereden. Ik had namelijk een een trip met Peter en Marlous op de kalender staan. Eerst zijn we naar Jatiluih gereden. Hier zijn prachtige rijstvelden te zien. Na wat rondlopen hier zijn weg ook gaan lunchen met natuurlijk het uitzicht over de rijsvelden.
Na de lunch zijn we naar Yeh Panas Angerseri gereden. Dit is een hotspring in de buurt van Jatiluih. Het was hier erg rustig en een perfecte plek om te relaxen. Rond een uur of 4/5 zijn we terug gereden aar Saba. We hadden namelijk afgesproken met Ayu dat we rond half 7 samen zouden eten met Jos en Serina. Dit waren de nieuwe gaten die de dag ervoor gearriveerd waren in Villa Grand Prengel Ayu. Na lekker wat eten en kletsen ben ik met Peter en Marlous meegegaan om te kijken naar de Pencak training zij hadden namelijk afgesproken met Cipto.
Dit was voor mij de eerst keer dat ik Pencak zag. En het ging er hier wel erg heftig aan toe. Niks beschermers, matten of een tok.
Toen we s’avonds terug kwamen in de villa waren we allemaal gaar en zijn we op tijd gaan slapen.

Vrijdag: In de morgen zijn we optijd opgestaan om naar een kleuterschool te gaan in Krobokan. De naam van de school is Duta Anak en mijn Indonesische leraar Pica geeft hier les aan de kinderen.
Pica had ons uitgenodigd om naar zijn school te komen omdat het de laatste dag van de kinderen zou zijn. En dat sommige hierna naar een andere school zullen gaan.
De voorstelling van de kinderen was erg leuk en schattig om te zien. Na de voorstelling kregen we een buffet met allerlei Indonesische gerechten.
Toen de voorstelling was afgelopen zijn we met Nyoman naar het Bali Artfestival gereden, dat zou deze dag beginnen in Ranon. (Denpasar)
Bij aankomst was er nog niet veel loos, we waren namelijk te vroeg. Maar toen zagen we een gebouw waar ze alle mensen aan het verkleden waren. Dit was geweldig om te zien, omdat we nu goede foto’s konden maken van dichtbij. Prachtige kostuums in allerlei vormen, kleuren en franjels.
Verder hebben we deze dag naar de optocht gekeken en zijn we erna in Sanur gaan eten.
Het restaurant werd geadviseerd door Nyoman en hete The Village. Dit was een erg lekker Italiaans restaurant en erg lux.
Na het eten waren we allemaal erg duf en zijn we terug gereden naar Saba. Onderweg ben ik nog gestopt voor wat tandpasta, en zag ik een soort energie pillen voor mannen op de balie liggen en dacht waarom niet… Na en er zelf een te nemen en Peter er een te geven had ik toch de verpakking even gelezen. Toen ben ik erachter gekomen dat het libido verhogende pillen zijn. Dat wordt vanavond dus geen scooter rijden ;)
s ‘Avonds ben ik terug gereden naar de campus omdat de volgende dag mijn roadtrip met Evan was.

Zaterdag: Begon mij roadtrip in de morgen met Evan naar het oosten van Bali. Eerst zijn we naar Bukit Jambul gereden. Dit is een erg mooi uitzicht punt over de rijstvelden in de buurt van Klungkung. Helaas regende het hier, maar dat komt veel voor als je dichtbij de bergen komt.
Na dit mooie uitzicht zijn we gaan lunchen in de buurt van Goa Lawah. Evan wist hier een erg goed restaurant te vinden. Na het eten werden we gebeld door Arfah zij was met een paar vrienden in Tenganan. Hier zou namelijk de Prang pandan van start gaan om 12 uur. Toen zijn Evan en ik meteen richting Tenganan gereden om dit te zien. De Prang Pandan is een gevecht tussen twee mannen met een pandan blad. Dit is een smerig stekelig blad met weerhaken. Na het zien van deze bloederige gevechten wilde Evan en ik graag zwemmen. En zijn we eerst richting Candi Dasa gereden en hebben we gerelaxed in een Bali begong en onze route verder uitgestippeld.
Na het relaxen zijn we naar Tirtagangga (koningsbaden) gereden. Dit was een erg mooie plek waar je kon zwemmen in erg helder water, dit was een heerlijke verkoeling. Na het zwemmen zijn we richting Kubu gereden, en onderweg super mooie uitzicht plekken gezien over de rijstvelden.
Bij aankomst van de kust was het alleen nog maar de kust volgen naar Singeraja. Hier had Evan een vriendin zitten die hier wel de weg wist.
Zij had ons een super goedkoop hotel geregeld en een restaurant laten zien waar je lekker, goedkoop en lokaal kunt eten. Na het eten zagen we een grote beamer op een plein staan. En wat een mazzel de wedstrijd Nederland tegen Spanje was erop, deze had ik nog niet gezien.
Het is trouwens erg leuk als je de enige Nederlander bent op zo’n plein tussen allemaal die Indonesische mensen. Vooral als je flink juicht bij een Goal ;)
Na de wedstrijd was het terug nar het hotel en lekker maffen.

Zondag: wilde we s’morgens naar de Air sarnih rijden. Dit is een hotspring in de buurt van Singeraja. Helaas hadden we deze niet kunnen vinden maar wel een lokaal zwembad. Ik was zoals gewoonlijk weer de enige blanke daar en werd flink bekeken.
Na een lekkere duik en wat zwemmen zijn we richting Lovina beach gereden en hier de stranden bewonderd en te lunchen. Daarna zijn we verder gereden en vonden we de hotspring Air Panas Koma Latirta. Dit was een van de mooiste hotsprings die ik had gezien en een geweldige plek om te ontspannen.
Na het lekkere warme bad zijn we naar een waterpark gegaan in de buurt van Lovina beach. Dit was een leuk waterpark met allerlei glijbanen en zwembaden. Hier hebben we het we een paar uur volgehouden.
Na dat we naar het waterpark waren geweest was het weer op weg naar huis. Dit zou een lange rit zijn, en de planning was om te eten in Tabanan. Halver wegen hadden we ons verreden en zaten we boven op de berg met uitzicht over Buyan lake. Toen hadden we in de gaten dat we fout zaten. Terug rijden zou een extra 45 minuten duren, dus zijn we doorgereden via Bedugul. Hier hebben we sate kelinci gegeten (konijnen sate) en nog wat boodschappen gedaan voor thuis.
Gelukkig had in hier in de bergen dit keer wel en vest bij me, want het was weer extreem koud.
Toen we in de avond terug kwamen was het relaxen met een goede film.
Dit was weer een geweldige week! Een raar gevoel dat ik over 4 weken al weer terug naar Nederland kom.

  • 16 Juni 2014 - 10:54

    :

    Klinkt geweldig en sjieke fotos! Echt vet :)

  • 16 Juni 2014 - 20:47

    Ruda:

    Potverdorie Ruud, wat weer geweldige foto's, ben behoorlijk afgunstig. Wat zal je moeten wennen over 4 weken als je weer terugkomt naar ons kikkerlandje.
    Leuk dat Kevin je op komt zoeken, kunnen jullie samen nog wat tijd samen doorbrengen.


  • 17 Juni 2014 - 21:30

    17,juni 9.15:

    komt. groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 27106

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: