Week 19 – 23 jun t/m 29 jun - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 19 – 23 jun t/m 29 jun - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 19 – 23 jun t/m 29 jun

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Juni 2014 | Indonesië, Batavia

Maandag: was een relax dag. I wou namelijk grotendeels mijn project afronden, en mijn tas inpakken voor the trip naar Java.
s’Morgens heb ik aan mijn huiswerk gewerkt en een afspraak gemaakt met pak Chris over mijn tentamen tijdstip enz. s’Middags ben ik samen met Laura naar de Discovery mall gegaan om nog enkele spullen te halen voor de trip naar Java. Ik had namelijk nog een rugzak, riem, t-shirt en toiletspullen nodig.
Na het verzamelen was het weer terug naam mijn kamer om m’n tas in te pakken.
Verder heb ik deze dag niet veel ondernomen, omdat ik de dag erna op tijd op moet.
(Kevin is deze dag trouwens naar Gili Trawangan vertrokken)

Dinsdag: (Denpasar – Jakarta) was het s'morgens erg vroeg opstaan en op weg naar het vliegveld in Denpasar. Bij het vliegveld kregen we eerst ontbijt en moesten we wachten op onze vlucht. Dit vond ik zelf niet zo erg, omdat ik maar 3 uur slaap had gehad.
Bij aankomst op het vliegveld in Java stonden de bussen op ons te wachten.
Eerst zijn we naar het TMII gereden. Dit was een plek waar veel mensen(vooral locale) rondhangen en allerlei activiteiten ondernemen. Ik heb hier met Vivi in een kabelbaan lift gezeten. Het uitzicht was super mooi, je zag namelijk heel Indonesië van boven op schaal nagemaakt.

Na deze plek was het op weg naar de ITC. Dit was een super groot winkelcentrum. Waar ze heel goedkoop producten verkopen.
Tegen de avond was het op weg naar ons hotel. Ik sliep samen met Evan en Nanan op een kamer. Na wat relaxen wou ik graag Jakarta vanaf een hoger punt zien. Dus zijn Evan, Nanan en ik naar het dak van het hotel gegaan. Elke verdieping die we omhoog gingen werd het hotel steeds viezer, donkerder en spookachtig. Het dag was onder constructie, en wat je hier ziet heb je dus echt niet in Nederland.
Rond een uur of 9 zijn we er nog uitgeweest en het nachtleven van Jakarta bewonderd met een vriend van Hendra, die uit deze stad komt.
In het kort Jakarta totaal anders als Bali!

Woensdag: (Jakarta – Bandung) ging de wekker weer om 5 uur s'morgens.
Eerst was het ontbijten en toen met de bus op weg naar Bandung. Hier zouden we naar de Tangkuban Perahu gaan. Dit was een erg mooie vulkaan. Als je de foto’s ziet, zie je dat we mondkapjes moesten dragen omdat het sulfide gehalte in de lucht bij de vulkaan erg hoog was.
Toen door Bandung reden regende het erg, dit was een soort Bedugul van Java. En ik had natuurlijk alleen maar T- shirts en hemden bij me. Alsof ik nog niet genoeg opval als westerse jongen.
Na dat we de vulkaan hadden gezien was het op weg naar ons volgende hotel. Ik sliep weer met Evan en Nanan op een kamer. Onze kamer was echt abnormaal mooi en erg lux, en vooral als je die zag van de andere studenten. Check de foto maar eens…
Na het avond eten was het relaxen en het nachtleven bekijken van Bandung. In de avond ben ik erachter gekomen dat ik “Ronden”(Javanees drankje) erg lekker vind en dat de ladyboys me erg leuk vinden.
Toen we terug waren in het hotel was het precies 00:00 dus tijd om voetbal te kijken hier in Indonesië.

Donderdag: (Bandung – Yogyakarta)
Was het eerst ontbijten in het hotel en toen weer met de bus op weg naar Yogyakarta. Dit was een erg lange rit. Onderweg zijn we nog gestopt bij een traditionele markt/winkelcentrum. Hier heb ik erg veel spullen gekocht voor een mooie prijs. Na het shoppen was het weer de weg op. En op weg naar Trans studio Bandung. Dit was een soort Disney World van Indonesië, en erg leuk!
Allerlei attracties, kraampjes en figuranten. Volgens mij zagen de locale mensen mij ook als een figurant, want meer mensen wilde met mij op de foto.
Na het attractiepark was iedereen gaar en was het weer de weg op. Deze nacht zouden we gewoon op de weg blijven en dus niet stoppen bij een hotel. Natuurlijk stopte we wel om te eten en te douche ergens langs de weg.
Ik zal trouwens even vermelden. Deze trip is echt op z’n Indonesisch, want s’morgens begint het met een flink bord rijst met kip, groente, ei, tofu, tempé, sambal enz. En het douche in dezelfde stijl. Ik heb alleen een emmer koud water en een gat in de vloer, dit gat is trouwens ook mijn wc…
Toen we onderweg waren naar Yogyakarta ging midden in de nacht een band van de bus kapot. Dus ben ik in de buurt van de bus gaan rondlopen en heb ik shop gevonden waar ze Jambu verkopen. Dit is een traditioneel drankje wat vooral gemaakt wordt in Java van allerlei planten, en wat schijt te helpen tegen allerlei kwalen. Hier heb ik een fles van meegenomen.
Veder alleen maar proberen te slapen in de bus, maar zelfs dit was moeilijk. Indonesische bus is niet gemaakt voor lange Nederlandse benen…. Ahhhh kramp!

Vrijdag: (Yogyakarta) na een zware nacht waren we aangekomen in Yogyakarta. Hier zijn we eerst naar Candi Burobudur geweest. Dit is een prachtige boeddhist tempel met een mooi uitzicht en sculpturen. Na het bezoeken van deze tempel zijn we naar Malioboro gereden, dit was een soort grote markt/winkelstraat waar je allerlei traditionele producten kunt kopen, ik was hier opzoek naar Batik.
Na weer wat shoppen was het terug de bus in en op weg naar Candi Prambanan. Dit was weer een prachtige plek met mooie tempels. De gids kon gelukkig ook Nederlands hier, dit was leuk om te horen. Vooral voor de m’n Indonesische studenten, zij hebben de gids helemaal uitgevraagd en konden op het laatst ook enkele worden Nederlands spreken.
Na deze tempel was het weer terug die bus in en op weg naar Bali. Dit was weer een zware nacht met veel kramp en draaien.

Zaterdag: (Yogyakarta – Bali)werd ik op tijd wakker van de airco en moesten we nog een lage weg naar Bali. Onderweg zijn we gestopt om te eten bij een leuk restaurantje aan het water.
Na het eten op weg naar de haven om de boot te pakken naar Gili Manuk. (Noorden van Bali)
Op de boot was het lekker, een heerlijke zeebries zorgde dat ik hier tot rust kwam. Deze had ik wel gemist in Java.
Bij aankomst in Gili Manuk terug de bus in en op weg naar de Campus. Toen we aangekomen waren op de campus heb ik eerst mijn spullen naar de wasserette gebracht en meteen naar een salon gereden met Andre voor een massage. BESTE MASSAGE OOIT…!
Na de massage lekker samen gegeten met Andre, Vivi en een vriendin van haar. Dit was een goede afsluiting van deze dag.
s’Avonds alleen nog wat tv gekeken en ontspannen.

Zondag: heb ik eerst uitgeslapen en aan mijn huiswerk gewerkt. S’middags was ik uitgenodigd door Laura om met haar familie mee te gaan naar Sangeh, voor On on. Dit was een soort hiking door de rijstvelden en de jungle. Na het wandelen waren er nog enkele voorstellingen en activiteiten en kregen we allemaal bakso.
Na het eten zijn we teruggereden naar huis en heb ik de rest van de avond gestudeerd en huiswerk gemaakt.
Ja jullie horen het goed… Geen tijd m voetbal te kijken. Gelukkig houdt Kevin me op de hoogte.

  • 29 Juni 2014 - 18:02

    Ruda:

    Ha Rudie, leuk weer om je nieuwe verslag te lezen, weer veel meegemaakt lees ik. Ben iedere zondag weer heel nieuwsgierig wat je allemaal meegemaakt en gezien hebt. Jammer dat je niet zo veel tijd met Kevin door kunt brengen, die laatste weken. Begrijp dat je nog het een en ander moet doen voor school, misschien dat je 's avonds dan nog af en toe samen iets leuks kunt doen. We verheugen ons op je thuiskomst. Ben benieuwd of Vip je nog herkent, met je Balinese uiterlijk. Amuseer jullie nog die laatste weken, grtzzz xxx

  • 29 Juni 2014 - 21:39

    Oma 29-6-2014:

    Hoy Ruud wat heb je weer veel meegemaakt,

    en wat weer leuke foto's,

    en nu kijken weer uit op je thiuskomst.


    Groetjes Opa Oma,


    ,

  • 30 Juni 2014 - 08:11

    Marlous:

    Ha ha, eindelijk Jambu. heeft ff geduurd. Ook al gedronken? Effect? Meer energie erdoor? Kun je op de klinkers gaan opdrukken op je knokkels. Je hebt gezien hoe het moet. let maar op dat er niet een instructeur lang loopt die je per ongeluk op je pens slaat :-)
    en de besta massage ever: ++?
    En de CB, een van de mooiste gebouwen van de wereld, maar groter dan die in Bali! Ook de Prambanan gezien?

  • 30 Juni 2014 - 08:12

    Marlous:

    O ja, gisteren alle fotos geladen op de laptop. Mooi om te zien, waren weer ff terug.
    Wordt een mooi fotoalbum. Zal wel de nodige uurtje kosten.

  • 30 Juni 2014 - 11:50

    Gerdy:

    Ha Ruud auk ik ving ut leuk um te laeze wasse belaefs dao. Ein druk programma!
    Maar zoe zuusse auk vuul van ut land!
    Wat mig betreft hesse noow wal haos genog gezeen..ha ha
    Heb mam doorgegaeve det ze veur aardbeienvlaai mot zurge asse truuk kumps dus det is geregeld!!

    Tot gauw!!

  • 02 Juli 2014 - 20:17

    Truus Maasbree:

    Hallo Ruud ,

    Wat zal je de eerste weken veel te vertellen hebben , als je weer lekker in Maasbree bent.
    Probeer nog zoveel mogelijk in je op te nemen , want de langste tijd zit er nu wel op .
    Geniet van de laatste week ,want straks moet je weer aan de patatten wennen .
    Een hele goeie terug reis gewenst ,en tot ziens .

    Ton en Truus Maasbree .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 27108

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: