Week 1 - 19 feb t/m 23 feb - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 1 - 19 feb t/m 23 feb - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 1 - 19 feb t/m 23 feb

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

23 Februari 2014 | Indonesië, Dalung

Mijn eerste week Bali was geweldig!

De eerste dag 19 feb. ben ik aangekomen in Bali vanuit Kuala lumpur, dit was om 17:00. Hier werd ik opgehaald door een chauffeur van school.
Hij heeft me voorgesteld aan mijn directrice Christine en m'n leraar Chris.


Daarna ben ik ergens in de buurt gaan eten. Later op die avond heb ik mijn Duitse klasgenootjes leren kennen: Corinna Nagel, Franziska Schwarz en Sandra Kuechle.
Ik ben trouwens vergeten te vertellen dat ik op de campus van de Dhyana Pura Universiteit in Dalung woon met deze meiden.
Mijn eerste nacht was erg zwaar vanwege m'n jetlag.

De donderdag heb ik mijn eerste les gehad over Basic Economics en mijn Balinese klasgenoten leren kennen.
De lessen beginnen hier om 9:00 en stoppen om 13:00, hierna zijn we naar het strand geweest. Eerst naar Seminak beach en van daaruit naar Kuta beach gelopen. Dit was een prachtig gezicht, vooral toen de zon onderging.
Deze nacht heb ik iets beter geslapen.

Vrijdag hadden we een excursie van school naar: Denpasar, Sanur en het Bajra Sandhi monument.

Dit was een super leuke dag, niet alleen door alle bezichtigingen maar alleen al om mijn klasgenoten en leraren beter te leren kennen.

In Denpasar hebben we een grote markt bezocht en moesten we kijken naar de prijzen van de producten en wat de onderhandelaars ervoor wilde hebben.

Hierna zijn we naar Sanur geweesten hier hebben we een grote winkel bezocht genaamd Kishna, in deze winkel halen de Balinezen hun geschenken voor familie en vrienden. Wij moeten hier kijken of de prijzen overeenkomen met de markt en of de kwaliteit net zo goed was.

We hebben natuurlijk niet alleen marken en winkels bezocht maar ook de hele stad gezien.
Als laatste hebben we het Bajra Sandhi monument bezocht. Dit was een mooi gebouw in Indonesische stijl. Van binnen werd de geschiedenis van Bali uitgebeeld in maquettes.

Na deze excursie zijn we weer nar Kuta beach geweest en daar hebben lekker ontspannen.
Op de terug weg naar de campus, zijn we langs een grote supermarkt geweest. Hier hebben we de noodzakelijke spullen gehaald.
Deze nacht heb ik geweldig geslapen.

In het wiekend hebben we vrij van school.
Dus de zaterdag hebben we eerst uitgeslapen, daarna hebben we eerst een potje basketbal gespeeld op de schoolcampus. Al snel kwamen er kinderen naar ons kijken, zij verstonden geen Engels. Maar we zagen dat dit hun ook wel leuk leek.
Toen heb ik hun gevraagd of zij mee zouden willen doen als team tegen ons, dit d.m.v. handgebaren.
Zij vonden dit erg leuk om tegen ons te spelen. (dit heb ik gefilmd ;)

Na het basketballen zijn we naar Kuta beach geweest. Hier hebben we gevraagd naar surf lessen.
Deze avond zijn we uit geweest in Kuta. Ik ben met de dames aan de cocktails gegaan en een waterpijp erbij.
Bij terugkomst op de campus kwam ik erachter dat ik de sleutel van m'n kamer verloren was. (dit moest ooit gebeuren...) Die avond heb ik in een andere lege kamer geslapen zonder airco, dekens, warme douch en ander zooi die ik normaal gebruik.
Gelukkig werd alles de dag erna opgelost.

De zondag was een leuke dag omdat we surfles zouden krijgen op Kuta beach van Riki, Jojo, en Ricko, zij hebben ons ook geholpen met de simkaarten van onze telefoons... maar dat is een ander verhaal.

Het surfen was super ruig! nooit gedacht dat ik na 1 les m'n eerste golven kon pakken. We mochten van Riki ook allemaal een plank lenen en oefenen. Dit was erg moeilijk in het begin maar later kregen we allemaal de smaak te pakken.
Ik ben trouwens al super bruin, het is hier rond de 30 graden.

Volgende week beginnen officieel de lessen en worden de projecten uitgelegd. Trouwens heb ik al verteld dat ik ook Indonesisch leer spreken hier.

Verder gaat hier alles goed! Voor de mensen die me willen spreken, jullie kunnen altijd skype.




  • 23 Februari 2014 - 16:35

    Gerdy:

    Ha die Rudie,

    Det is leuk zon blog kinne we zeen wasse dao allemaol belaefs!! En haopelijk komme der auk nog foto's beej te staon.
    De hes al van alles ge zeen en belaef en kries de tied dao good um det zeen ik wal zelfs gesurfd kinse hee van de zomer auk de baek op met de plank!!
    gr van os alledree.
    We kieke oet nao dien vollegend verslaag.

  • 23 Februari 2014 - 17:03

    Ruda, Mam:

    Ha die Rudie,

    Leuk verslaag,now de foto's nog. En gen gekke dingen dao, en ein bietje opletten det zoiets as met dae sleutel neet weer veurkump.

  • 23 Februari 2014 - 17:08

    Stefan Bronkhorst:

    Hoi ruud
    mooi verslag van jouw eerste week op bali.je heb het goed getroffen daar zo te lezen mooi weer strand en aarrdige mensen.
    geniet van de tijd die je daar bent en veel plezier en succes gewenst

    groet stefan en grietje

  • 23 Februari 2014 - 17:22

    Joost Staaks:

    Klinkt zeer cool! Hopelik kense straks auk wakeboarde noa det surfen haha. Sjiek man!

  • 23 Februari 2014 - 19:35

    Gerdy:

    Sjieke foto's Ruud!!

  • 23 Februari 2014 - 21:28

    Oma. :

    hallo Ruud leuk verslag ,kijk uit naar ,t volgende leuk dat dit mogelijk is. Groetjes Oma en Opa.

  • 24 Februari 2014 - 13:56

    Hans En Marij:

    Eej, leuk dien verslaag. Net ouch de fotoos bekeke. Zuut dr good oet dao. Fijn desse t leuk vings. Blieve dich volge. Xx

  • 24 Februari 2014 - 13:59

    Ruud Custers:

    Bedankt Allemaal! fijn dat jullie het leuk vinden :)
    Ik zal hier goed mijn best doen, en van alles genieten.

  • 24 Februari 2014 - 15:15

    Riet Schubert:

    Ha die Ruud,

    Prachtig om te lezen en de foto's te zien.
    Veel plezier.

  • 24 Februari 2014 - 18:59

    Wiel En Marij:

    jong wat hes ze toch al allemaol gezeen en mei gemak !!!! Heb ze nog gen akelige biesten gezeen of gegaete?Leuk des ze ut zoe nao de zeen hes.

  • 01 April 2014 - 17:16

    Lei En Ria:

    Hallo Ruud
    Het lijkt mij geweldig om dit allemaal mee te maken in zo'n land
    Geniet van deze opleiding en ervaring
    De foto's zijn ook mooi om te bekijken
    Groetjes van Lei en Ria uit Reuver

  • 03 April 2014 - 07:50

    Ruud Custers:

    Ik heb heej vanalles gegeate... Ze verwerke heej alles van de bieste.
    Heb auk vanalles gezeen: slangen gekkos, schildpadden, octopus, apen enz.

    En Lei en Ria: leuk om ook van jullie te horen. Het is inderdaad erg mooi hier en ben blij dat jullie de foto's mooi vinden. Er komen er namelijk nog veel meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 27138

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: