Week 18 – 16 jun t/m 22 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 18 – 16 jun t/m 22 jun - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 18 – 16 jun t/m 22 jun

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

22 Juni 2014 | Indonesië, Denpasar

Maandag: Heb ik s’morgens eerst uitgeslapen van de voorgaande drukke week. Hierna heb ik wat van mijn huiswerk bijgewerkt en mijn kamer eens opgeruimd.
Rond de middag ben ik weer eens naar de kapper geweest. Heerlijk zo’n kapper, het kost maar €0,80 en ik kreeg er een gratis massage bij.
Na de kapper heb ik nog wat huiswerk gemaakt en tegen de avond met Laura naar Kuta geweest om lekker over het stand te wandelen en misschien wat shoppen.
Helaas had ik in de winkels niks kunnen vinden. Maar de zonsondergang in Kuta blijft mooi.
Verder die avond heb ik alleen nog een film gekeken en toen naar bed toe.

Dinsdag: Ben ik s’morgens eerst mijn vuile was gaan ophalen bij de wasserette, ik had namelijk nog maar 2 boksershorts. Daarna ben ik meteen naar Saba gereden om een leuke dag met Peter en Marlous te ondernemen.
Na een lekker ontbijt zijn we naar Taman Nusa gereden. Dit is een plek waar alle cultuur van Indonesië te zien in op een plek, met de hierbij horende gebouwen, omgeving en mensen.
Dit was een erg mooie ervaring om te zien, en erg leerzaam.
Onze gids Ketut was een erg grappige, maar ook slimme vent die maar bleef tetteren.
Na Taman Nusa zijn we naar Sukawati gereden. Hier heb ik enkele nieuwe zonnebrillen gekocht. Aangezien de mijne weer gesneuveld was tijdens de roadtrip. Marlous en Peter waren ook geslaagd met het vinden van enkele souvenirs.
Na Sukawati was het al later als we dachten. Dus zijn we maar doorgereden naar Jimbaran om hier lekker vis te eten op het strand. Bij aankomst was het nog een beetje vroeg. Dus hebben we eerst de mooie zonsondergang bekeken en een lekkere cocktail gedronken in wat zitzakken op het strand.
Na de cocktail was het etenstijd en hebben we Barracuda, Red snapper, oesters, schelpen, en kreeft gegeten. Dit was een flinke maaltijd maar erggggg lekker!!
s ‘Avonds was iedereen gaar dus hebben we nog wat gezwommen en gekletst. Toen was het bedtijd.

Woensdag: Werd Peter 50 Jaar!!! s’Morgens had Dewi de tafel al versierd en een lekker bananen prutje gemaakt. Deze dag wilde zijn rustig aan doen dus had ik voor hun een massage geboekt in Saba rond 11 uur. Ik weet niet meer of ik nu betaald heb voor een happy end… Maar daar kom ik nog wel achter als ze terug komen ;)
Om 12 uur moet ik zelf naar de massage salon voor een afspraak. Hier heb ik een balinese massage en een javanese lulur.
Na 2 uur daar liggen was ik erg ontspannen. Toen ik terug kwam in de villa was het bijna 2 uur. En zou Cipto met zijn gezin naar de villa komen om samen te lunchen.
Na het eten heb ik mijn spullen gepakt en ben ik terug naar de campus gereden.
s ‘Avonds ben ik nog met Laura naar Bali Galleria gereden en hier nog wat naar winkels gekeken.

Donderdag: s ‘Morgens ben ik op tijd opgestaan om aan mijn huiswerk te werken, want vandaag wordt een drukke dag!
Ik ben eerst richting Denpasar gereden, naar het Bali Art Festival. hier zou ik namelijk Peter en Marlous voor de laatste keer treffen. Hier heb ik een traditionele Javanese dans gezien en de beroemde Legong dans van Bali.
Na de voorstelling heb ik afscheid genomen van Peter en Marlous. Toen ben ik naar Poppy gereden om samen met haar wat te ondernemen. We zijn naar de Discovery mall gereden in Kuta en hier wat rondgehangen en bij gekletst.
Na dat ik Poppy naar huis had gebracht ben ik naar het vliegveld gereden om Kevin op te halen. Hij zou namelijk rond 19.15 landen.
Na lang wachten had ik heb gespot… Vanaf hier neemt Kevin het verhaal even over! Thanks man…

Op denpasar aangekomen moest ik lang wachten bij de visa afgifte en immigratie. Gelukkig zonder problemen alles gekregen. Toen was het op zoek naar Ruud, waar stond hij? Hij had mij al eerder gespot dan ik hem haha
Maar wat volgende was een ervaring rijker.... achterop de brommer naar Seminyak. Ver kwamen we niet want Ruud had een lekke band. Hij ging er vandoor de band laten maken. Stond ik daar langs de kant van de weg... de ene taxi na de andere vroeg of interesse had. Na ongeveer 15 min later kwam ruud aan gesprint (ja wel op de slippers). Ruud scooter vergeten? "Nee wordt gemaakt verder op"zei hij. Eenmaal aangekomen bij de mobiele ANWB heb ik gezien hoe snel ze hier een band kunnen vervangen. En dat ging snel. Ondertussen heb ik mijn eerste portie Balinees eten gehad
(Nasi Goreng). Daar is niks mis mee. Band was gemaakt we konden eindelijk naar mijn hotel. Als je ooit totale chaos op de weg wilt zien. Zit je hier goed. Mijn god wat was dat ruig/eng/efficiënt door rijden. Aanmaal aangekomen bij het hotel, tas gedropt en de straat ontdekt. Verschillende bars gezien. Met die al om bekende proppers die je naar binnen willen lokken. Bij een bar zijn Ruud en ik naar binnen gegaan (zonder hulp van een propper) een lekker koude Bintang gedronken en Shisha ontdekt. Hebben niet lang gezeten want ik was behoorlijk moei. Ik heb wat slaap gemist tijdens de reis.
(Ruud): Hey Kevin heb je al verteld dat we erachter zijn gekomen dat jouw hotel in de buurt van enkele beroemde Gaybars ligt… En ja deze twee Limburgers hadden sjans.
(Kevin): ongewenste sjan ja
(Ruud):->Maar we hoaje ut toch maar beej vrouwen.<-

Vrijdag: Mijn dag begon met een goed ontbijt buffet. Vervolgens ben ik rond gaan lopen, buurt verkennen. Gelukkig heb ik GPS op de telefoon anders had ik heel lang kunnen zoeken naar mijn hotel. Ruud had zijn huiswerk af en kwam mij vervolgens ophalen. We zijn naar een surf outlet gegaan. Weer tussen het verkeer door slingeren. Ben er nu wel gewent aan geraakt. Voor dat we bij de winkel aankwamen, nog even traditioneel gerecht gegeten langs de kant van de weg, voor een prachtig prijsje.
Bij de surf winkel was het goed zaken doen. Wat kleding gekocht (niet te veel anders past het niet meer in mijn backpack). Toen we hier klaar waren terug naar het hotel, en vervolgens naar het strand toe. De zee was best wild mochten niet zwemmen. Er in lopen wel. Ergens in de zee dreef een vieze bruine/groene vlek rond echt goor. Kwam hier net een man boven water, fijn aan het zwemmen tot dat hij zich midden in deze rotzooi bevond. Toen was de lol er gauw af.
Wij aan op het strand het hilarisch om te zien. De zonsondergang later gezien, prachtig gezicht. Ruud ging vervolgens naar huis toe. Ik heb hierna samen met een vrouw uit Autralië aan de bar gezeten. Wat hierna gebeurde tsja......grapje.
Ruud samen met Laura kwamen langs en zijn we naar een gaybar gegaan. Er moest een vrouw mee anders durfde we beide niet naar binnen. Wat ik daar binnen allemaal gezien heb. Had ik liever niet willen zien. Bah.... niks tegen homo's maar dit ging te ver haha. Klein tipje van de sluier: "vrouw" zang/water/zeep. Zijn toen maar gauw naar een Hetrobar geweest waar live muziek werd gespeeld, en een grote groep Russen stonden de feesten, geweldig gezicht. We hebben het niet heel laat gemaakt.

Zaterdag:
Goede morgen trouwe lezers van Ruud van zijn verslag. Bedankt dat jullie nog steeds naar mijn geschrift zitten te kijken/lezen.
De ochtend begon met paracetamol. Jep had gisteren sterke drank gehad en daar moest ik nu de consequenties van ervaren. Lang op bed blijven liggen kon niet, moest gaan ontbijten.
Na het ontbijt kwam Ruud op tijd opdagen want we moeten naar het zuiden van Bali rijden. Naar de toeristische attractie genaamd “Nusa Dua” echt een prachtige locatie. Verscholen achter de super de luxe resorts en afgeschermde hotels. Zonder goede reden kom je er niet in. (security checkppunt) Gelukkig werd ik goed gelooft met mijn blauwe ogen haha. De scooter starten en verder naar Nusa Dua Ik kan nu wel in alle duidelijkheid gaan uitleggen wat het is. Google het zelf maar voor de geïnteresseerde, het is aan te raden. Toen we aan de rand van de klif stonden, werd er achter ons een groepsfoto gemaakt. Dus wij al extra bukken om niet te photobombe, dat werd gewaardeerd.
Maar wat volgende waren we beide niet op voorbereid. We moesten mee op de foto, de fotograaf ging zijn installatie klaarzetten (en ja ik als fotograaf was jaloers). Ik weet niet hoeveel er zijn gemaakt, de compositie veranderde steeds haha. Er leek geen einde aan te komen. De Javaanse&Balinese waren tevreden’’ Thank god’’. Na deze shoot aan het strand gelegen. Heerlijk rustig was her daar. De scooter weer gepakt en naar Ruud zijn campus vertrokken. Het toeristen gebied is hier afgelopen. Die Ruud zit hier toch maar fijn, genoeg groothandels is planten/stenen&beelden gezien. En de school zelf, kon net zo goed een hotel complex zijn. ‘’Sjek sjek sjoen’’ op zien Limburgs
Daarna was het terug de scooter op naar mijn hotel toe. Want daar werd een BBQ buffet geserveerd. En daar werden wij heel blij van. Genoeg keuze en goed vlees (de saté saus miste ik op dat moment). Na het vreetfestijn heb ik Ruud kennis laten maken met skye (australische vrouw die ik heb leren kennen). Gezellig gesprek gehad, toen even gerelaxt. Het eten laten zakken. Vervolgens naar Kuta Skygarden discotheek. Bijna daar aangekomen stond daar een rij auto's, niet normaal. Leek wel of roertunnel dicht was midden in de drukste straat van Kuta. Discotheek konden we wel gemakkelijk in. Veel gedanst, gezweet & shows gezien. Kubke was er niks bij. De drukte was later wel te verklaren. Want er draaide een Egyptisch dj-duo (ali&fila) zijn zeer bekend blijkbaar. Ze draaide ook super goed.
Na al dat gezweet en gedans terug naar huis. Eerste wat echt nodig was: douche!

Zondag:
Alweer er vroeg uit en stevig ontbijten. Want er moest een bodem gelegd worden. Custers zou er precies om 10:00 zijn zodat we op tijd naar Waterbom in Kuta konden gaan.
Het was niet te geloven mensen, veolia kan nog in de leer gaan van deze man. Klokslag 10:00 was meneer present! Toen met rotvaart naar kuta (ik bedoel: Ruud heeft keurig netjes gereden). Aangekomen bij waterbom omkleden en laat de waterpret beginnen. Op dit park was te beleven: glijbanen in alle vormen en maten, simpel tot extreem. Relax zwembaden. We hebben alle glijbanen uitgeprobeerd. Een ding waren we toch vergeten... de boxer onder zwembad uit doen. Bij de extreme glijbanen het landigsbad, auw! dat voelde je wel. Deze mooie zondag bracht ook veel locals. Een vrouw (local) hebben we van haar hoogtevrees afgeholpen. Althans ze durfde de 2x veel sneller de tappen op de lopen. We hebben ook onze goede daad voor vandaag verricht. "Schouderklopje" niet te hard want ik heb ze verbrand. Waterpretpark zeer geslaagde activiteit. Ruud volgende keer wel een droge onderboek meenemen!
Na al dit waterplezier zijn we naar het winkelcentrum gegaan voor geldzaken en een broodje. Bij dit winkelcentrum was toevallig een Nike schoenen promotie doormiddel van een Hip-hop battle. Super leuk om te zien.
Volgende stop: Rockbar in Jimbaran, een top locatie. Deze bar ligt gelegen aan een kliff op een super de luxe resort. Wij kwamen zeker underdressed aan, en dan ook nog eens op een scooter. Onze entree was top! We vervolgende onze weg door het resort naar de bar. Maar zoals verwacht (stond op internet) was het druk hier. Serieus er staan daar mensen uren in de rij om deze bar te mogen betreden. (Gaat via de kabelbaan) wij kozen er voor om op het gazon plaats te nemen, wat ook ingericht was als terras.Tussen de high society! Ruudje maakte het contrast compleet! Want doordat hij geen droge boxer had, zat meneer dus heel voorzichtig. Zodat er niet naar binnen gekeken kon worden. Anders had hij zeker voor "lul" gestaan, en verwijderd worden. De drankjes waren echt super maar zeer prijzig.
In vergelijking: de locale bevolking kan er een week van leven wat wij in een flinke slok achterover kunnen slaan. We dwalen af...
Op de terugweg heb ik kennis gemaakt met de traditionele soep(Bakso). Langs de kant van de weg in een klein local kraampje. Ik was wat te enthousiast met de sambal...
Dit heb ik geweten ook, mijn god zeg. Zweet brak me uit, mijn lippen voelde aan als of er napalm op gesmeerd was. En Ruud maar lachen... soep zelf smaakte echt goed hoor. Niks mis mee.
Terug naar huis toe. Het was goed geweest voor vandaag! En ik moest mijn tas gaan inpakken. Omdat ik maandag vertrek naar de Gili eilanden.

Ruud, bedankt dat ik voor deze dagen de hoofd redacteur heb mogen zijn. Beste lezers u ook bedankt voor u aandacht en tot een volgend verslag.

  • 23 Juni 2014 - 10:58

    Marlous:

    Ha ha, wat een verhalen. Kevin, ga maar eens sambal eten daar waar Ruud is geweest met Evan. Brandt je de volgende dag je gat uit! En een Arak-attack gehad lees ik. Voel je door de keel naar onder lopen tot in je buik.
    Wij zijn ondertussen weer aan het werk en hebben het koud in Nederland, Bali is toch veel aangenamer.

  • 23 Juni 2014 - 13:21

    Anneke:

    Hilarisch! Jut en jul samen opstap! Hahaha!

  • 23 Juni 2014 - 21:55

    Ruda :

    Ha Ruud en Kevin,jullie amuseren je wel daar, lees ik.( Had trouwens niet anders verwacht) Leuk dat Kevin je op komt zoeken daar. Amuseer jullie daar die laatste 3 weekjes. Kijken naar je thuiskomst uit.

  • 23 Juni 2014 - 21:55

    Ruda :

    Ha Ruud en Kevin,jullie amuseren je wel daar, lees ik.( Had trouwens niet anders verwacht) Leuk dat Kevin je op komt zoeken daar. Amuseer jullie daar die laatste 3 weekjes. Kijken naar je thuiskomst uit.

  • 23 Juni 2014 - 22:06

    Lea:

    Tja Kevin, die homobars had je kunnen weten. Daar was je al voor gewaarschuwd :-)
    Het local food is i.d.d. enak sekali dan tidak mahal. (Ff check of je al indo spreekt). en ja, de sambal is heter dan die in Nederland. Nog veel plezier.

  • 24 Juni 2014 - 12:06

    24-6-2014 Oma:

    Oh Ruud wat hebben jullie ,t gezellig samen,geniet er maar van
    want nu schiet ,t op dat je weer naar huis komt,
    we kijken er weer naar uit tot over 3 weken.

    Groetjes Opa en Oma.

  • 24 Juni 2014 - 22:23

    Gerdy:

    Ha Ruud,
    De letste waeke in Bali braeke aan. En wat zien wee bliej desse weer deze kant oetkumps! Ein ervaring veur dien lave rieker!!
    Mot zegge dae vervangende journlist duit ut prima!!
    Wins og nog eine huule schoene tied to en tot gauw!!

  • 29 Juni 2014 - 07:12

    Ruud:

    Bedankt veur de leuke reactie's! Kevin hea momenteel slecht internet dus dea loat nog wal van zich huren...

  • 01 Juli 2014 - 08:21

    Kevin:

    Bedankt veur de leuke reactie's! ik heb momenteel idd slecht internet.
    ben vandaag op bezoek bij ruud.

  • 01 Juli 2014 - 20:30

    Tieuwe:

    haha, egt tof det kevin now ok doar zit. wat zalt geej un lol beleve samen.
    door deze verhale zeen ik ut al hulemol veur mig!
    geniet der nog van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1038
Totaal aantal bezoekers 27123

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: