Week 9 – 14 aprl t/m 20 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 9 – 14 aprl t/m 20 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 9 – 14 aprl t/m 20 aprl

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

20 April 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: Heb ik les gehad van Heater en Chris over onze individuele projecten. Na de les had ik Poppy uitgenodigd om mee te gaan naar Saba om daar de ceremonie te zien, en mijn ouders te ontmoeten.
Bij aankomst heb ik eerst mijn ouders voorgesteld en hebben we even gepraat. Toen ben ik met Poppy naar de ceremonie gereden. Helaas was deze al afgelopen en konden we alleen nog maar de mooie versieringen bezichtigen.
Toen we terug kwamen, konden we meteen aanschuiven voor het eten. Dewi(huishoudster) z’n tante had voor ons gekookt. Het eten was erg lekken en erg veel.
Na lekker uitbuiken, relaxen en kletsen ben ik met Poppy terug gereden en heeft zij laten zien waar zij woont en mij voorgesteld aan haar ouders.
Later zijn we terug gereden naar de campus en heb ik nog een presentatie in elkaar moeten zetten.

Dinsdag: s’Morgens begon de dag met les van Pica over de Indonesche taal. In de middag had ik afgesproken met Leonie om een kijkje te komen nemen op de school, en zelfs de cultuur les mee te volgen. Pica vond het leuk dat ik iemand uitgenodigd had.
Tijdens de les werd er verteld over shadow puppets en hebben we versieringen gemaakt van kokosnoot bladeren.
Na de les heb ik Leonie nog erven een rondleiding gegeven rond campus en in de school en zijn we opzoek gegaan voor traditionele kleren voor haar.
Toen we terug op de campus waren ben ik verdergegaan met mijn huiswerk en is zij teruggereden naar Ubud.
Tegen de avond heb ik nog les gehad met engelse studenten en heb ik verteld over mijn project. Hierna heb ik nog lekker met Evan rondgehangen op m’n kamer en goeje kip lalapan gegeten.
En verder goed ontspannen.

Woensdag: s'Morgens heb ik eerst les gehad van Maria en moest ik eigenlijk een presentatie houden. Hier was die dag geen tijd meer voor. Dus moet ik volgende week.
Na de les heb ik nog wat aan m'n project gewerkt en toen op de scooter gesprongen.
Ik zou namelijk met Evan naar de Sukawati art martket gaan. Hier heeft Evan veel info kunnen verzamelen over zijn project. En heb ik nog enkele mooie souvenirs kunnen kopen.
Toen we daar klaar waren zijn we naar mijn ouders gereden in Saba. Natuurlijk eerst fout gereden en in Mas uitgekomen. Maar uiteindelijk daar gekomen. Hier heb ik Evan voorgesteld aan mijn ouders en hebben we lekker gezwommen en met hun gegeten. De tante van Dewi had weer lekker gekookt.
In de avond weer met de scooter naar huis en lekker slapen.

Donderdag: Hadden we de Japanse Friendship Society op bezoek. Dit was erg officieel met dans, bidden, zingen, geschenken en bomen planten.
Na dit bezoek had de school voor eten gezorgd en waren we vrij.
Toen heb ik pap gebeld, die was met Nyoman in Denpasar bij de vogelmarkt. Zij zouden mij namelijk ophalen.
Toen ben ik snel naar de barbershop gereden en heb ik me bijlaten knippen. Onder het knippen werd ik gebeld door Nyoman, ze stonden al bij mijn school. Toen heb ik me moeten haasten om bij hun te komen.
Op weg naar Saba hebben we in de buurt van Gianggair nog een vriend van Nyoman opgezocht die in bamboe meubels handelde. Ruig om te zien hoe dit spul gemaakt wordt.
Tegen de avond hebben we lekker gerelaxt aan het zwembad en voor de laatste nacht in het huis van Eric en Elsbeth kunnen slapen.... Ofja m'n ouders dan. Ik zal nog een keer terugkomen met Peter en Marlous en Gwenni. Nyoman, Dewi en Gede vonden dit leuk dat ik nog terug zal komen ik mei.

Trouwens Eric en Elsbeth hebben de villa te koop staan. Voor geïnteresseerde neem contact op.
Enkele foto's staan op deze blog.
SUCCES MET HET VERKOPEN VAN DIT PARADIJS!!!

Vrijdag: morgen zijn we om 11 uur opgehaald door Nyoman om richting het noorden te gaan.
Hier zijn we eerst naar de Tirta Empul tempel geweest. Hier waren veel lokale inwoners een bad aan het nemen.
Na dit bezoek zijn we gaan kijken naar de hotspring vlak bij het Batur meer. Het water was hier erg warm en je had hier uitzicht op het meer.
Na de hotspring hebben nog naar het Batur meer gekeken.
Toen kregen we allemaal een beetje honger. Het was namelijk al vijf uur en we hadden alleen ontbijt gehad.
Na het dineer op een prachtige locatie met uitzicht zijn we richting ons hotel gegaan.
Pap en mam sliepen in een huisje en ik in een ander. Mijn zat vlak aan/in het water.
Dus ik had prachtig uitzicht, alleen s'nachts iets minder leuk door de kikkers, padden en muggen.

Zaterdag: ben ik om 4 uur s'morgens opgestaan om met mijn ouders de Batur vulkaan te beklimmen.
Eerst werden we opgehaald met een kleine jeep en richting de vulkaan gebracht. Toen deze niet meer verder kon moeten we lopen. Deze tocht was super mooi! Op de top van de vulkaan werd mijn ontbijt gemaakt met behulp van de hitte van de vulkaan. Ook zag ik de zonsopkomst vanuit de top.
Verder heb ik nog een jonge actieve vulkaan gezien en nog wat interessante dingen geleerd.
Na de vulkaan tocht was het weer terug naar ons hotel en daar onze spullen pakken.
Toen zijn we op weg gegaan naar het Bratan meer. Hier hebben we de markt, het meer en de botanische tuin van Kebun Raya bekeken. Vooral de botanische tuin vond ik erg mooi. Hier ga ik zeker nog een keertje naar terug.
Na ons bezoek aan de botanische tuin zijn we richting ubud gereden om daar te eten.
Hier hebben we de dag afgesloten, en toen was het voor mij terug naar de campus met Nyoman.

Zondag: Heb ik s’morgens eerst huiswerk gemaakt en ben ik voor de middag naar Ubud gereden om mijn ouders op te zoeken in hun nieuw hotel.
Na een goed uur rijden was ik er aangekomen. Het was een leuk hotel met een mooi zwembad. De bedrijfsleider (Bull) was een leuke vent die veel te vertellen had.
Ik heb deze dag met mijn ouders vooral rustig aan gewinkeld en Ubud verkend te voet. We zijn natuurlijk ook naar de Monkey forest geweest.
Tegen de avond hebben we nog lekker gezamenlijk gegeten en wat cocktails gedronken.
Hierna was ik naar huis gereden en hadden we een filmavond gepland met enkele Indonesische studenten. Dit was erg gezellig!

Truste allemoal ik bin gaar…..

  • 20 April 2014 - 21:41

    20-4-2014 20-30 Oma:

    Leuke foto,s Ruud en alweer veel meegemaakt deze week,
    Rob en Sharon hebben hier gegeten ,t was gezellig en kijken weer uit dat we dat
    dat we dat met jou en Gwen ook kunnen doen ,Geniet nou nog maar even van Pap Mam
    Gr. Oma Opa.

  • 20 April 2014 - 23:16

    Marlous:

    Veel souvenirs kopen, je hebt er nooit te veel!

  • 21 April 2014 - 12:32

    Truus Beekhuijzen:

    Hallo Ruud Jos en Ruda ,

    Wat fijn dat jullie nu samen kunnen genieten .
    Hebben ze daar ook een paashaas ,en eieren ???
    We wensen jullie nog heel veel plezier ,en dat je nog mooie dingen kunt bekijken .
    Goeie vliegreis terug !!!!!

    Groetjes Ton en Truus , Maasbree .

  • 22 April 2014 - 16:16

    Ruud:

    Met pap en mam gaat hier ook alles goed. Souvenirs koop ik veel ;)
    Ik wil deze week bij Buddah to Buddah langs gaan om daar wat prijzen op te vragen.
    Hier is helaas geen Pasen, al krijg ik daar wel de dag voor vrij :)

  • 25 April 2014 - 06:15

    Fred Van Wijlick:

    Ha Ruudje,
    ut bevelt dich good daor geloof ik.
    heb je al wat kunnen opsteken van de cultuur daar en hoe lang blijf je nog ?
    het zal wel weer even wennen zijn als je terug komt.

    Hoe is het eten daar, .

    Ik probeer hier jou neefje Mike wat bij te brengen, hij loopt stage bij ons en het gaat kei goed.
    denk dat hij later een goede hovenier word, en kan zeer goed met machines om gaan.

    Kom eens een keer langs om bij te kletsen als je terug bent

    Groetjes Fred van Wijlick


  • 28 April 2014 - 05:58

    Ruud:

    Hej Fred,

    Leuk um van dig te huure! Ik blief heej nog ongeveer 3 moand.
    Ut eate is heej prima, ze eate heej werkelijk alles.

    Fijn um te huren det Mike ut good heat beej dig. Doa hease unne gooje aan, dea kin wal peeze.

    En als ik teruuk bin kom ik wal lang um un pilske te drinke ;)

    Gr.d'n Balinese hovenier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 27127

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: