Week 10 – 21 aprl t/m 27 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 10 – 21 aprl t/m 27 aprl - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 10 – 21 aprl t/m 27 aprl

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

27 April 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: Had ik een vrije dag omdat mijnschool een christelijke school is en er dus Pasen gevierd wordt. S’morgens heb ik eerst huiswerk gemaakt en rond de middag werd ik opgehaald door Nyoman en mijn ouders om enkele plekken in Bali te bekijken.
Eerst zijn we naar het Taman kupu kupu (vlinderpark) gaan kijken. Dit was erg mooi om te zien, al die kleuren en aparte soorten.
Na het bezoeken aan het vlinderpark zijn we richting een markt gegaan in de buurt van Tabanan. Hier heeft pap zich de ogen weer uitgekeken. Alle soorten vogels en natuurlijk voor een mooie prijs.
Woensdag gaan zij terug naar deze markt om, dit te bekijken als de markt vol is. Het is namelijk een soort vee-markt waar je alles kunt krijgen.
Na dit bezoek zijn we op weg naar mijn school gereden. Hier heb ik mijn ouders het school campus laten zien en natuurlijk waar ik rondhang en slaap.
En natuurlijk hebben we gegeten bij pak Wayan en ibu Made bij Warung Bali.
Na het eten zijn mijn ouders verder alleen met Nyoman op pad gegaan, want ik had een lecture in Denpasar om 4 uur. Hier kwam een gastspreker uit Parijs.
Na de lezing hebben we met de hele klas soto ayam gegeten. Ohhja speciaal in de soto betekent met alles erin (organen), maar was nog steeds erg lekker.

Dinsdag: Heb ik s’morgens eerst les gehad van Maria, en heb ik mijn presentatie. Na de les met ik met Evan naar de Sukawati market gegaan om enkele souveniers voor m’n ouders en bruder te halen. Het is altijd leuk om met Evan op pad te gaan... Na onze inkopen op de markt zijn we terug gereden naar de campus. Hier werd ik opgehaald door Nyoman en mijn ouders om naar Turtle island te gaan. Het was erg indrukwekkend om de schildpadden te zien van zo dichtbij en ze ook te voeren.
Tegen de avond aan zijn we nog gaan zwemmen in Sanur en hebben we gegeten mij Massimo. Dit was een goede tip. (Marlous en Peter) ;) s’Avonds heb ik gewerkt aan mijn huiswerk.

Woensdag: Heb ik eerst les gehad van Pica, dit was maar een halve dag. Wat na de les zou ik met mijn ouders gaan raften in de buurt van Klungkung. Dit was een geweldige trip, de tocht was korter dan die ik al eerder had gedaan. Maar deze had wel meer afdalingen.
Ik had mijn ouders verteld dat ze niet zo nat zouden worden… Klein leugentje om best wil.
Na het raften kregen we nog traditioneel Indonesisch buffet en toen was het weer op weg naar Ubud.
In Ubud zijn we eerst naar het hotel van mijn ouders gegaan. Hier heb ik eerst een afspraak gemaakt met Bull voor als Gwenn komt. Na de afspraak hebben we nog een laatste drankje gedronken. En heb ik afscheid genomen van mijn ouders. Zij vertrekken de volgende dag .

Donderdag: Hadden we een excursie naar enkele plekken. De eerste plek was een katholiek weeshuis. Helaas waren de kinderen allemaal naar school. In dit weeshuis werden ook speciale pindas gemaakt die niet in de winkel te koop waren.
Na dit bezoek zijn we naar een bedrijfje geweest wat gezouten eieren maakt. Het process was wel leuk om te zien. Eerst maken ze de eenden eieren schoon dan worden ze gecoat met een mengsel van klei en zout. Dit blijft er 2 weken om zitten, en na dit worden de eieren weer gewassen. Als laatste worden ze 2 uur gekookt. Hierna zijn ze klaar om gegeten te worden.
Na de excursie ben ik met Okta gaan kijken naar zijn Villa’s in Canggu. Deze zijn te huur… Dus voor meer informatie kun je contact met me opnemen.
Toen we terug waren op de campus heb ik nog een les geven over ballon vouwen aan mijn Indonesische vrienden.
Rond een uur of vijf ben ik begonnen met het werken aan mijn individueel project.

Vrijdag: Begon de dag met les over ons individueel project van Chris. Deze les was maar tot de middag. Hierna ben ik met Evan naar de Sukawati market gegaan om hier de ketting voor mijn bruder op te halen, helaas was deze niet eerder op te halen. Anders kon ik deze meegeven aan mijn ouders.
Op de weg terug van de markt hebben we nog ergens lans de weg gegeten en heb ik aan mijn huiswerk gewerkt. Omdat ik zaterdag morgen met Evan op een roadtrip zou gaar richting West/Noord Bali.
In de avond heb hoorde ik geluid vlakbij de campus, dus was ik gaan kijken. Er was een soort kermis in de buurt met Dangdut muziek, dit was wel leuk om te zien. Na het laatste live optreden ben ik naar Vivi gereden om te kijken hoe het met haar ging.

Zaterdag: s’Morgens mijn tas in gepakt en op tijd met Evan aangereden op een scooter, richting het westen van Bali. We zijn via Badung, Tabanan, Mendoyo, Negara richting Gilimanuk gereden. Ondeweg hebben we erg veel mooie plekjes van Bali gezien! Prachtig uitzicht, leuke plekjes om te snacken, eten en drinken. Ook enkele lekkere stranden gevonden, waar je super kunt relaxen.
Toen we aankwamen bij Gilimanuk was het tegen de avond. We waren die dag namelijk meer dan 7 uur onderweg. Hier kwamen we Nure tegen, dij was een gids en wist nog wel een hotel te vinden voor ons. Ook bood hij ons een snorkeling trip aan op Menjangan eiland.
Die avond heb ik lekker met Evan ergens gegeten en zijn we naar een Balinese bar/disco/karaoke tent geweest. Dit was wel leuk om te zien.
Toen we terug kwamen zijn we snel genoeg inslaap gevallen.

Zondag: Zijn we vroeg opgestaan en hadden we besloten om de snokeling trip te doen. Maar eerst wilde we de hete bronnen proberen in Bayu Wedang. Deze waren erg heet maar wel ontspannend. De geur die van het water afkomt is niet zo lekker, er zit namelijk veel zwavel in. Hier ben ik er ook achter gekomen dat mijn zilveren ring verkleurt als deze in aanraking komt met zwavelwater.
Na het ontspannende bad zijn we richting Menjangan eiland gegaan met een bootje. Dit was een prachtig uitzit over het water. Het snorkelen was ook echt te gek. Vooral voor Evan omdat het zijn eerste keer was.
Op het eiland kregen we ook lunch, een lekker traditionele Balinese maaltijd. Na het eten nog een tweede snorkeling trip en toen was het rond een uur of 3/ half 4.
Toen moesten we nog op weg naar Singaraja en van daar uit terug naar huis.
Op de weg naar Singaraja zijn we nog gaan kijken bij de Sing sng waterval. Dit was een mooie dubbele waterval, maar moeilijk te bereiken. Ook hebben we nog lekkere vis gegeten in de buurt van Lovina beach. Het restaurant hete Tenjung Alam, hier hebben we de zon onder zien gaan. Vanaf hier was het nog ongeveer een dikke 4 uur rijden richting Denpasar. Dit was geen vlakke weg maar eerst berg op en dan weer omlaag. Natuurlijk had ik ook alleen maar een T-shirt en korte broek aan. Dit was erg koud vooral op de top en in de buurt van Bedugul.
Bij aankomst op de campus heb ik me eerst warm gedoucht en toen nog een beetje huiswerk gemaakt voor de volgende dag.

  • 28 April 2014 - 09:48

    Gerdy:

    Ha Ruud, de raks maar neet oetgekeke in Bali..Prachtige foto's.
    Pap en mam hebben ein prachtige vekansie gehad zoe te hure!
    geniet nog maar en tot hurens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 27139

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: