Week 11 – 28 aprl t/m 4 mei - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 11 – 28 aprl t/m 4 mei - Reisverslag uit Dalung, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 11 – 28 aprl t/m 4 mei

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 Mei 2014 | Indonesië, Dalung

Maandag: begon de dag met les van Maria. Die dag moest ik met Evan een presentatie houden over een bedrijf naar keuze, en waarom we voor dit bedrijf gekozen hadden.
Na deze les begon de culturele klas. Tijdens deze les heb ik veel hulp gehad van enkele Indonesische studenten met mijn individueel project. De les duurde tot 5 uur dus na de les heb ik verder weinig ondernomen.
In de avond verder alleen nog wat huiswerk gemaakt en een lekker filmpje gekeken.

Dinsdag: hadden we les van Pica over de Indonesische taal, dit gaat trouwens steeds beter. Na de middag hebben we nog les gehad over de cultuur, en een mooie film over Bali bekeken.
Na de les ben ik met Evan weer richting Sukawati gereden. Halverwege kwamen we erachter dat Wayan een ceremonie had en dus niet op de markt was.
Dus heb ik Evan maar meegenomen naar Celuk om naar de winkel te gaan die de Buddah to Buddah sieraden verkoopt. Deze blijft moeilijk te vinden, maar uiteindelijk zijn we er gekomen.
Toen we terug kwamen op de campus is Evan naar huis geweest en ben ik gaan relaxen op het dak met wat muziek.
Rond etenstijd heb ik karate les gehad en de rest van de avond rustig aangedaan!

Woensdag: had ik eerst les van Maria en werd ons uitgelegd wat onze nieuwe opdracht voor haar les werd. Dit was dus echt geen opdracht voor mijn, omdat ik weer een boek moet lezen.
Na de les had ik mijn vrijwillgers werk In Gianyar. Mijn contact persoon daar heet Ketut en ik zou enkele dingen gaan maken van bamboe. Zijn bedrijf maakt voornamelijk meubels van bamboe. Denk hierbij aan bedden, tafels, stoelen en kasten. Dus voor degene die nog meubels nodig heeft? Neem even contact met me op.
Bij het bedrijf heb ik uitgelegd wat ik graag zou willen maken als een onderdeel van mijn project.
Dit was allemaal prima. Dus heb ik daar al een begin kunnen maken.
Rond een uur of 5/6 ben ik terug gereden richting de campus. Toen kreeg ik een berichtje van Corinna dat zij op het strand zat met de Indonesische meiden. Dus ben ik daar naartoe gereden, trouwens… niks mooier dan met een zonsondergang door het platteland van Bali te rijden.
Bij aankomst hebben we daar lekker genoten van de zonsondergang en gezellig gekletst en heb ik nog een lekkere maïskolf van de bqq gegeten.
Op de terugweg naar de campus zijn gestopt bij een goeie koffie tent waar je ECHTE koffie kunt krijgen. Dit was niet verkeerd na al die Bali koffie.
In de avond heb alleen nog wat huiswerk gemaakt en een filmpje gekeken.

Donderdag: was het “Laborday”dus had iedereen vrij. En zijn we met Pica en zijn school/familie naar Bedugul gereden om spellen met de kinderen te doen in de Botanische tuin. Dit is een geweldige plek om te picknicken en activiteiten te doen.
Ik heb zelf aan veel spellen meegedaan zoals zaklopen en estafette enz. Ook heb ik een hele tijd met de kinderen gevoetbald.
Tussen 2 en 3 waren we terug op de campus. Toen heb ik eerst even ontspannen en wat aan mijn project gewerkt. Hierna ben ik voor de ontspanning Denpasar een beetje gaan verkennen, en natuurlijk weer verdwaald.
In de avond ben ik met Corinna gaan eten bij KFC en naar de kermis geweest dicht bij school. Hier hebben we enkele leuke spellen gedaan en muziek geluisterd.

Vrijdag: s’morgens begon de les van Chris over onze persoonlijke projecten. Deze les duurde maar tot de middag. Na de middag ben ik weer richting Gianyar om mijn vrijwilligers werk te doen. Hier heb ik weer meegeholpen bij het maken van meubels. Ook heb ik de ontwerpen voor mijn individueel project hier kunnen maken. En heb ik deze gratis meegekregen van Ketut.
Toen ik klaar was met werken moest ik mijn materiaal meenemen op de scooter. Helaas moest ik een uur rijden voordat ik terug was op de campus.
s’Avonds heb ik rustig aan gedaan en een beetje aan mijn project gewerkt.

Zaterdag: ben ik s’morgens vroeg met Poppy en Corinna richting het oosten gereden. Hier hebben we enkele mooie plekjes bezocht. Zoals: de vleermuizen grot (Goa lawah), de Blue lagoon en het dorpje Tenganan. Hier moet ik de 14e of 15e terugkomen, dan wordt er het Prang Pandan gevierd.
Na het bezoek aan deze plekken zijn we naar Amlapura gereden in Karangasem. Dit blijft een erg mooie plek met al dat water.
Toen we dit bezocht hadden was het 3 uur geweest. En hadden we honger gekregen, dus waren we gaan eten op een prachtige locatie aan het water.
Na het eten hadden we besloten om naar Amed beach te rijden. De weg erheen was prachtig, alleen de weg was iets minder goed.
Het strand van Amed viel een beetje tegen, maar het uitzicht was het allemaal waard.
Hier hebben we nog lekker gerelaxed met een chocolade milkshake. Toen we deze op hadden was het ongeveer 7 uur en besloten we richting huis te rijden met nog een laatste stop.
Namelijk de pura Besakih tempel. Deze lag ongeveer op de richting, maar niet heus. Het was nog een lange rit, vooral als je alweer je vest vergeten bent. Brrr… wat was het weer koud die avond.
Bij aankomst kwamen we erachter dat er een grote seremonie was. Normaal mogen de toeristen dan niet binnenkomen. Maar omdat wij de enge daar waren was het oke.
Het was geweldig om te zien hoe zij deden bidden en hoe het offeren te werk ging. Op het einde moesten wij ook nog bidden voor de god van de berg.
Na dit laatste bezoek zijn we naar huis gereden en waren we na 12 uur een keer thuis.

Zondag: was een relaxte dag. In de morgen eerst uitgeslapen en rustig wat gegeten. Na het eten enkele kleine klusjes oplossen zoals veel mails sturen en kleien projecten afronden.
Hierna heb ik mij hoofd leeg gemaakt door even wat rond te toeren richting Sanur en Nusa dua.
Om 3 uur had ik met Evan afgesproken om met hem een toer door Denpasar te doen. Zodat ik her meer weet te vinden.
We hebben allerlei leuke plekken, winkels en markten bezocht. Tegen de avond hebben we nog in een peelhal gespeeld en nog lekker gegeten.
Ook heb ik Evan’s moeder, broertje en zusje ontmoet.
S’Avonds ben ik terug naar huis gereden met een lege telefoon, dus zonder GPS. Maar gelukkig heb ik mijn weg terug gevonden.

Dit was weer een geslaagde week! Truste -x-

  • 05 Mei 2014 - 16:42

    :

    Vette werkplaats!

  • 05 Mei 2014 - 20:59

    Riet:

    Ha die Ruud,

    Je hebt het druk zo te lezen.
    Het lijkt me daar fantastisch.
    De tijd vliegt volgens mij om.
    Hou je taai en geniet, maar dat doe je denk ik wel.
    Groetjes

  • 09 Mei 2014 - 21:51

    Oma.:

    Wat weer ,n verhaal en leuke foto,s Ruud,zoals ik lees heb ,t erg druk,
    Gefeliciteerd met je verjaardag maak er maar een leuke dag van
    Gr. en tot ,t volgende verhaal Oma.

  • 10 Mei 2014 - 18:39

    Tante Wilhelmien:

    Heey Ruud!

    Proficiat met je verjaardag !! (als je niet zover weg was, waren we je een handje komen geven, hahaha)
    Maak er nog een hele mooie tijd van in Bali.

    Groetjes Tante Wilhelmien en Ome Frans

  • 11 Mei 2014 - 16:29

    Ruud:

    De werkplaats is inderdaar ruig! En ik heb ut nog steeds noa miene zin.
    Hey tante Wildemien en oeme Frans leuk um van uch te huren, en danke veur de filicitatie.
    Ik kom wal un kier langs als ik teruuk bin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 27128

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: