Week 14 – 19 mei t/m 25 mei - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu Week 14 – 19 mei t/m 25 mei - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ruud Custers - WaarBenJij.nu

Week 14 – 19 mei t/m 25 mei

Door: Ruud Custers

Blijf op de hoogte en volg Ruud

25 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Maandag: hadden we onze terug vlucht naar Denpasar om 12:05. Dus na een goed ontbijt zijn we richting het vliegveld gegaan. Hier kwamen de 3 Duitse jongens erachter dat ze een vlucht geboekt hadden, die 2 maanden later zou vliegen. Zij hadden dus een vet probleem en moesten daar blijven en op een andere mannier thuiskomen.
Bij aankomst in Denpasar hebben we een taxi gepakt naar de campus en hier gerelaxt en de kleren naar de wasserette gebracht.
Tegen de avond ben ik nog met Vivi voor een cadeau gaan shoppen, want de volgende dag was Corinna’s verjaardag.
Toen ik terug was, was het rond 9 uur en moest ik nog erg veel doen voor mijn project.
Dit was dus een langeeeeeeeee en vermoeide avond.

Dinsdag: ben ik vroeg opgestaan om aan mijn huiswerk te werken omdat Gwenn volgende week komt. Ik kan niet wachten!!!
Rond de middag ben ik met Corinna richting enkele tempels gereden. Want vandaag is het Galungan.
We zijn naar Ubud geweest en naar pura Taman Ayun. Bij deze tempels was ik al eerder geweest maar tijdens Galungan is het toch met mooi om te zien hoe alle straten versierd en schoolgemaakt worden. Deze dag was een voorbereiding op de volgende dag, want deze feestdag duurt 2 dagen.
In de avond heb ik aan de pitch voor mijn project gewerkt en wat ik zou kunnen vertellen in een filmpje.

Woensdag: ben ik s’morgens op tijd naar een tempel geweest in Dalung. Hier heb ik meegedaan met de ceremonie en het bidden. Toe ik voor het eerst de tempel binnen liep, keek ierdereen me meteen aan en werd er volop met elkaar gepraat. Toen ze eenmaal zagen dat ik de rituelen snapte, kwamen de mensen al snel met me praten.
Een man (Made) was zo aardig om voor mij enkele offerringen te halen. Toen moest ik met zijn familie mee gaan bidden.
Na de ceremonie ben ik terug gegaan naar de campus. Want ik had namelijk met Pica afgesproken om een filmpje te maken voor mijn project dat ik had opgegeven voor een prijs in Holland.
Aangezien ik zelf moeilijk een presentatie kon doen via skype, hadden we besloten een filmpje te maken.
Deze middag heb ik met Pica het filmmateriaal, beeldmateriaal en audio verzameld. Dit koste erg veel tijd.
Na het verzamelen van deze info ben ik tegen de avond richting Batubulan gereden.
Hier was ook weer een grote ceremonie bezig. Dus heb ik mijn scooter aan de kant gezet en gewoon meegedaan. Deze ceremonie duurde ongeveer 3 uur, en ik had natuurlijk nog niet gegeten.
Na de ceremonie ben ik naar de markt in Batubulan gegaan en daar een zonnebril en wat eten gekocht.

Donderdag: was het een drukke dag voor me. Ik moest namelijk s’morgens vroeg naar Pica om de film met hem in elkaar te zetten. Dit duurde langer dan we gehoopt hadden, dit door wat technische storingen.
Toen we het filmpje klaar hadden was het halverwege de middag en ben ik snel naar huis gereden. Hier heb ik het filmpje en de andere informatie opgestuurd richting Holland. Het uploaden duurde 2 uur. Dat kon er ook nog wel bij…
Toen ben ik wat gaan eten en heb ik me in de avond voorbereid op het skype gesprek met mijn school in Holland voor de VHL Goldenglobe award.
Het skype gesprek starte voor mij tussen 9 en 10 uur s’avonds tot 1 uur snachts. Als afsluiter heb ik tehoren gekregen dat ik de Publics favorit prijs had gewonnen! Dit was geweldig nieuws en ik was niet meer te houden die avond. Als eerste heb ik Gwenn en mijn ouders en vrienden dit laten weten.
Die avond heb ik niet veel geslapen door teveel blijheid…

Vrijdag: begon de dag met mentor les van Christine en Chris over onze projecten en wat zijn nog meer van ons verwachte.
In mijn klas was iedereen trouwens erg blij voor me dat ik de prijs had binnen gesleept.
Na de les was ik inslaap gevallen in mijn bureau stoel en rond 2 uur weer wakker geworden.
Toen heb ik mijn afvalnet (blikvanger) op de campus geplaatst, dit koste nog al wat tijd omdat we natuurlijk het nodige gereedschap niet hadden.
Tegen de avond ben ik samen met Vivi en Corinna naar Echo beach gegaan. Hier kun je namelijk heerlijk bqq’en aan het water voor een goede prijs.
Die avond hebben we met z’n drieën lekker gerelaxt.

Zaterdag:ben ik s’morgens met corinna naar Dreamland beach gegaan om hier lekker van de zon te genieten. Na wat ontspannen op het strand heb ik me inplaats van een surfplank een bodybord gehuurd om te kijken of dit me ook beviel. Het was best leuk om met zo’n kleine plank te spelen maar ik vind een surfplank toch net iets leuker.
Na het hangen op het strand zijn we naar boven gegaan naar het hotel. Hier hebben we een drankje genomen en lekker gezwommen en genoten van het uitzicht.
Rond een uur of 3 zijn we terug gereden want ik had met Evan afgesproken dat ik met hem mee zou gaan naar het zwembad met zijn vriendin. Het was een standaard zwembad in Denpasar waar natuurlijk alleen maar lokale mensen komen. Dus ik viel hier meteen op en was al snel een attractie.
Na het zwemmen heb ik hier nog gefitnessed en ontspannen in de sauna. Wie had dat gedacht in de sauna in Bali…
s’Avonds heb ik met Evan en zijn vrienden nog rondgehangen en heeft hij me meegenomen naar een restaurant met velen soorten sambal. Opzich kan ik de pittigheid hier wel verdragen, maar wat ze me hier toch voerden was niet meer normaal. Evan en ik zaten beide met tranen in de ogen en de snot liep er zo uit…
Na het eten ben ik richting huis gereden en heb ik nog een serie gekeken.

Zondag: heb ik eerst lekker uitgeslapen en nog even lekker m’n gat verbrand aan de sambal van de dag ervoor. Verder heb ik deze dag gewerkt aan mijn project en mijn blog bijgewerkt.
Rond de middag ben ik nog met Corinna gaan lunchen, en heb ik aan mijn huiswerk gewerkt.
Toen vroeg Poppy of ik zin had om met haar naar Uluwatu te gaan. Hier was ik al vaker geweest maar waarom ook niet. Toen we daar aankwamen was het al rond 6 uur en ging de zon al onder. Toen hebben we daar de Kecak (fire dance) gezien. Dit was een erg leuke en mooie voorstelling.
Na een rondje rond de tempel in het donker. Ben ik nog met Poppy in Jimbaran gaan eten op het stand. Dit was een mooie afsluiter van weer een geslaagde week.

  • 27 Mei 2014 - 14:10

    Oma 27- 5- 2014:


    Ruud proficiat met t behalen van je prijs geweldig,en wat weer een leuk verhaal ,en mooie foto,s

    En nu maar genieten als Gwen komt dat heb je wel verdiend

    Gr. Oma Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 27131

Voorgaande reizen:

18 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Bali

Landen bezocht: